ترامپ: سندرز، از هیلاری حقه‌‌باز متنفر است

 در ادامه حملات لفظی نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات به یکدیگر، دونالد ترامپ (نامزد جمهوری‌خواه) می‌گوید «برنی سندرز» از رقیب هم‌حزبی‌اش «هیلاری کلینتون» متنفر است و بیشتر حامیانش به نامزد حزب رقیب، یعنی نامزد جمهوریخواه رأی خواهند داد.

سندرز 74 ساله در کنار کلینتون نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و طرفدار یافتن راهکاری سیاسی برای برقراری ارتباط بین ایران و آمریکاست.

مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در حالی همچنان پیگیری می‌شود که با توجه به نتایج اخیر انتخابات مقدماتی، رویارویی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون به عنوان نامزدان نهایی جمهوریخواه و دموکرات، قطعی به نظر می‌رسد.

هیلاری کلینتون با پیروزی در ایالت مهم کالیفرنیا عملا پیروزی خود در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری را قطعی کرده و برنی سندرز سوسیالیست را در آستانه کناره‌گیری قرار داده است (جزئیات بیشتر).

حالا حملات لفظی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به هیلاری کلینتون تشدید شده است.

ترامپ پـیشتر با «فاسد» خواندن نظام انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها به ویژه حضور آرای ایالتی غیرانتخابی (super delegates)، مبارزات درون حزبی هیلاری کلینتون و برنی سندرز را ضد این سناتور سوسیالیست و غیرمنصفانه خوانده بود.

ترامپ در تازه‌ترین اظهاراتش تصریح کرده است: «برنی سندرز باید به خاطر روشی که هیلاری حقه‌باز با او بازی کرد، از او متنفر باشد. بسیاری از حامیان سندرز به خاطر مسائل اقتصادی و تجاری، به من رای خواهند داد».

نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا با اشاره به مبارزات مقدماتی افزود: «من می‌توانستم میلیون‌ها رای بیشتر از هیلاری کلینتون حقه‌باز داشته باشم اما واقعیت آن است که من با 16 مخالف رقابت کردم اما او فقط یک مخالف داشت».