اداره فدرال پلیس جنایی آلمان (BKA) حملات تروریستی با هواپیماهای بدون سرنشین به استادیوم های فوتبال را امکان پذیر دانسته و در این باره هشدار داد.

اداره فدرال پلیس جنایی آلمان مزاحمت، جاسوسی و در بدترین مورد حملات تروریستی را از سناریوهای ممکن حملات هواپیماهای بدون سرنشین به ورزشگاه های فوتبال دانست.

به این ترتیب سازمان های اطلاعاتی آلمان حملات هواپیماهای بدون سرنشین به استادیوم های فوتبال و دیگر مکان های شلوغ را ممکن ارزیابی می کنند.

یک سخنگوی اداره فدرال جنایی آلمان در گفتگویی تاکید کرد که سناریوهای ممکن حملات هواپیماهای بدون سرنشین به ورزشگاه های فوتبال می تواند از مزاحمت، اقدامات جاسوسی و در بدترین موارد حملات تروریستی را در بر گیرد.

اداره فدرال پلیس جنایی آلمان بخشی را راه اندازی کرده است که بر بازار سیستم های دفاعی هواپیماهای بدون سرنشین نظارت  می کند و یافته ها و اطلاعات ایالتی برای تشخیص و دفاع در برابر هواپیماهای بدون سرنشین را بسته بندی می کند.

همچنین اپراتورهای ورزشگاه های آلمان هم درباره خطر حملات ترویستی هواپیماهای بدون سرنشین ابراز نگرانی کرده‌اند.

ظاهرا باشگاه بایرن مونیخ در حال انجام گفتگوهایی با یک شرکت تسلیحاتی در آلمان برای خرید تجهیزات دفاعی الکترو مغناطیسی به منظورحفاظت از ورزشگاه بزرگ آلیانتس آرنا است.

مسابقات قهرمانی فوتبال یورو 2016 آخر هفته در فرانسه آغاز می شود. با وجود اینکه تدابیر امنیتی بسیار شدیدی از طرف سازمان های مختلف برای برگزاری این مسابقات اندیشیده شده است، اما بسیاری از سازمان های امنیتی غربی درباره حملات تروریستی داعش به این مسابقات هشدار داده و درباره آن ابراز نگرانی کرده‌اند.