شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد با وجود هزینه سنگین تامین امنیت در مسابقات فوتبال یورو 2016، درآمد زیادی از این رویداد ورزشی عاید فرانسه و یوفا خواهد شد.

کارینا شابور کارشناس مسائل اقتصادی در این زمینه گفت برگزاری این مسابقات برای یوفا ششصد و پنجاه میلیون یورو هزینه در بر دارد. فرانسه نیز برای برگزاری این مسابقات یک میلیارد و نهصد و چهل میلیون یورو هزینه می کند.

این بودجه برای نوسازی استادیوم های ورزشی و بهبود زیرساخت ها و همچنین تامین امنیت هزینه خواهد شد. بودجه ای که برای تامین امنیت در نظر گرفته می شود، با توجه به تهدیدهای تروریستی افزایش شدیدی داشته است. در اصل بیست و چهار میلیون یورو از این بودجه صرف تامین امنیت مسابقات خواهد شد. در کل برگزاری مسابقات یورو 2016، دو میلیارد یورو هزینه در بر دارد.

وی افزود اعطای حق پخش تلویزیونی، اسپانسرها و  فروش بلیت ایجاد درآمد می کند و یوفا بیشترین سهم را از این درآمد خواهد داشت. یوفا از این مسابقات درآمدی دو میلیارد یورویی خواهد داشت.

کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه گفت مرکز حقوق و اقتصاد ورزش، حضور یک میلیون طرفدار فوتبال در فرانسه را پیش بینی کرده است. این  گردشگران ورزشی یک میلیارد و سیصد میلیون یورو پول خرج خواهند کرد.

این رقم پنج درصد تولید ناخالص ملی فرانسه را افزایش خواهد داد و بیست و شش هزار فرصت شغلی تمام وقت ایجاد می کند. درآمد مالیاتی دولت از پولی که طرفداران فوتبال هزینه خواهند کرد، یک صد و هشتاد میلیون یورو پیش بینی شده است.

اگر سیلاب، اعتصاب و سوء قصدها مشکل ساز  نشوند، برگزاری این مسابقات  امتیازی برای وجهه دولت فرانسه محسوب می شود.