سه دستاورد بزرگ لبنان از نگاه شیخ نعیم قاسم

 شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی سیاسی در منطقه کفرفیلا به تشریح دستاوردهای لبنان پرداخت و گفت: اولین دستاورد آزادسازی خاک لبنان در سال 2000 میلادی و گذر   لبنان از یک کشور ضعیف به یک کشور قدرتمند بود.

وی خاطرنشان کرد: این پیروزی عامل اصلی شکل گیری نهضت اقتصادی، عمرانی، رشد و توسعه در کشور شد.

وی افزود: " دومین دستاورد هدف قرار دادن خطرناک ترین تروریست ها یعنی تروریست های اسراییلی و تکفیری در منطقه و جهان بوده است که این اقدام به همراه موفقیت های بدست آمده در مقابله با اسراییل و تکفیری ها باعث شد تا لبنان در جوی از آسایش و ثبات و امنیت در برابر همه تحولات و تنش های موجود در منطقه به ویژه در سوریه بسر ببرد.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: سومین دستاورد برقراری امنیت است. اگر گروه تروریستی داعش در مناطق قلمون و القصیر و در همسایگی شرق لبنان باقی می ماند؛ هم اکنون در کنار یک امارات تکفیری قرار داشتیم و شاهد رفت و آمد خودروهای بمب گذاری شده از نقطه ای به نقطه دیگر در لبنان بودیم زیرا قلمون و القصیر محل استقرار داعشی ها و مقرهای نظامی آنها بود.

وی درباره وضعیت داخلی لبنان نیز تصریح کرد: راه حل در وضع یک قانون مدرن و عادلانه در انتخابات پارلمانی و تفاهم برای رسیدگی به خواسته ها و دغدغه های دو جریان سیاسی در لبنان است که به انتخاب رئیس جمهوری و فعال سازی پارلمان منجر شود. سومین فاکتور کمک کننده به حل وضعیت لبنان نیز اعطای اولویت همگان به دفاع از لبنان در مقابله با تروریست های اسرائیلی و تکفیری است.