قول ساندرز برای همکاری با کلینتون

 در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا رسما از هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر حمایت کرده است ولی برنی ساندرز کناره گیری از رقابت های انتخاباتی را پیش از برگزاری آخرین رای گیری مقدماتی حزب دموکرات رد کرده است.

ساندرز تاکید کرده است که به زودی با هیلاری کلینتون دیدار خواهم کرد تا اتحاد حزب دموکرات برای مقابله با دونالد ترامپ را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: من سه شنبه شب به طور کوتاه با کلینتون صحبت کردم و به وی به خاطر کمپین بسیار قوی او تبریک گفتم.

ساندرز یک جلسه یک ساعته نیز در کاخ سفید با باراک اوباما داشته است. وی افزود: من به دنبال دیدار با کلینتون در آینده نزدیک هستم تا ببینیم چگونه می توانیم با همکاری یکدیگر دونالد ترامپ را شکست دهیم و دولتی را تشکیل دهیم که نماینده همه ما باشد نه فقط نماینده یک درصد.

اوباما سعی کرده است تا نقش میانجیگر را برای کاهش تنش ها در حزب دموکرات ایفا کند. اوباما تلاش داشته است تا ساندرز را متقاعد کند تا کلینتون را به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری به رسمیت بشناسد.

اوباما نیز روز چهارشنبه گفت: من تصور می کنم که برنی ساندرز انرژی بزرگ و ایده های جدیدی را آورده است.

ساندرز روز سه شنبه در جمع طرفداران خود حتی پس از شکست در انتخابات مقدماتی کالیفرنیا و نیوجرسی، گفت: مبارزه ادامه خواهد یافت.

ساندرز از اوباما و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به خاطر عدم دخالت مستقیم در رقابت های انتخاباتی تشکر کرده است.