بی‌اعتمادی صهیونیست‌ها به پلیس اسرائیل

 شبکه دوی اسرائیل گزارش داد که میزان نارضایتی اسرائیلی‌ها از عملکرد مقامات مجری قانون رژیم صهیونیستی طی 17 ماه گذشته از 69 درصد طی 17 ماه گذشته به 84 درصد در هفته‌های اخیر رسیده است.

شرکت بوزیلا که در عرصه خدمات اینترنتی فعال است با ارائه این اطلاعات اعلام کرد: پلیس به‌عنوان یک نهاد فاسد بین مردم دیده می‌شود که مدیران آن نیز به‌دلایل مختلف شایسته پست خود نیستند.

با توجه به افشای فساد مالی و اخلاقی مختلف از مقامات پلیس اسرائیل در سالهای اخیر این حجم از نارضایتی چندان دور از ذهن نیست.

گرچه رونی آلشیچ، رئیس اداره پلیس ماه گذشته با شکایت از وضعیت موجود مدعی شد که مجریان قانون در اسرائیل به کیسه بوکس رسانه‌ها تبدیل شده‌اند، بااین‌حال انتشار اخبار و تصاویر مربوط به بدرفتاری نیروهای پلیس اسرائیل با مردم و به‌خصوص اعراب و مهاجران آفریقایی موضوعی نیست که به‌راحتی به فراموشی سپرده شود.

توصیه ماه می آلشیچ درباره رسانه‌ای نشدن پرونده اختلاس همسر نتانیاهو نیز با انتقاد شدید رسانه‌ها مواجه شد.

شرکت بوزیلا به این مسئله اشاره کرد که برآوردها حاکی از آن است که علت کاهش اعتماد اخیر به پلیس مربوط به آلشیچ است. بوزیلا دراین‌باره گفت: اظهارنظرات درباره پلیس حاکی از این اعتقاد است که آلشیچ یک بله‌قربان‌گو برای نتانیاهو است و یک رئیس پلیس مستقل به شمار نمی‌رود.