گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (نزدیک به معارضان)، روز جمعه اعلام کرد ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه (کُردها)  آخرین مسیر از شهر منبج به مرز ترکیه را نیز قطع کرده‌اند.

شهر منبج که همچنان در تصرف عناصر داعش است از نظر تدارکات برای این گروه تروریستی منطقه‌ای کلیدی محسوب می‌شود و آنها را به ترکیه وصل می‌کند.

خبر تصرف مسیر منبج به ترکیه را «برت مک‌گورک» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش نیز تایید کرده است. مک‌گورک در توئیتی نوشت: «تروریست‌های داعش در محاصره کامل هستند و هیچ راهی برای فرار ندارند.»

مک‌گورک همچنین، روز جمعه در سخنانی تصریح کرد، حمله به شهر منبج، که در حال حاضر به محاصره کُردها درآمده است، گروه داعش را از گذرگاه استراتژیکی که پایگاه این گروه در «الرقه» را به قلب اروپا وصل می‌کند، محروم خواهد کرد.

نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش خاطرنشان کرد، شهر منبج واقع در حومه حلب در شمال سوریه «مکان عبور مهاجمانی است حملات پاریس و همچنین بروکسل را اجرا کردند. همه آنها از این منطقه عبور کردند.»

وی افزود، این مهاجمان «از الرقه به منبج منتقل شدند و سپس از آنجا عازم پایتخت‌هایی شدند که برای انجام حملات در آنجا طراحی کردند.»