رژیم صهیونیستی تحویل پیکرهای شهدای فلسطینی به خانواده هایشان جهت تدفین را به تعیین و اعلام دقیق محل تشییع ودفن آنها مشروط کرده است.

روزنامه صهیونیستی ها آرتص با اعلام این خبر نوشت: پلیس این رژیم تنها مشروط بر این که محل دفن و تشییع این افراد را پیشاپیش اعلام کنند به آنها تحویل می دهد و براین اساس هر خانواده باید شهید خود را احتمالا در جایی خارج از شهر یا محل اقامت خانواده تشییع وخاکسپاری کند.

این رسانه صهیونیستی اضافه کرد: گیلعاد اردان وزیر داخلی این تصمیم را مورد تایید قرار داده و این شرط به سایر شرایط پیشین برای بازپس دادن پیکرها افزوده شده است.

این تصمیم بخاطر کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن سه نفر دیگر در پی یورش پلیس رژیم به تشییع جنازه یکی از فلسطینیان در روستای جبل المکبر گرفته شده است.

رژیم صهیونیستی پیکر این شهید را هشت ماه نگه داشته بود و از تحویل آن به خانواده اش برای خاکسپاری خودداری می کرد و هنگامی که دو هفته پیش اجازه تشییع آن شهید را داد این اقدام را مشروط به شرکت تنها ۴۰ نفر در مراسم کرده بود ولی صدها فلسطینی در این مراسم شرکت کردند ولی ماموران صهیونیستی از ادامه شرکت شان ممانعت کرد و خاکسپاری تحت نظر پلیس صورت گرفت.