«عبدالرقیب فتح الاسودی» وزیر دولت محلی عدن وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور اعتراف کرد در جریان جنگ عربستان علیه یمن دست کم 6400 نفر کشته شده‌اند.

خبرگزاری «سبأ» یمن گزارش داد الاسودی در نشستی که روز یکشنبه (دیروز) در عدن برگزار شد اعلام کرد، دست کم 31 هزار یمنی نیز در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند که 1300 تن آنها کودک هستند.

وی در مقابل همچنین مدعی شده روزانه 113 نفر به وسیله نیروهای انصار الله و کمیته‌های مردمی یمن کشته می‌شوند که 8 نفر آنها کودک هستند.

این مسئول وابسته به هادی در حالی از نیاز شدید 14 میلیون یمنی به امداد رسانی فوری خبر داده که طی یک سال و چند ماه گذشته جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان زیرساخت‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی یمن را هدف قرار گرفته و هزاران یمنی را به کام مرگ فرستاده‌اند.

اخیرا نیز سازمان ملل گزارش سالانه خود در مورد ناقضان حقوق کودکان را منتشر کرد. در این گزارش به نام عربستان به عنوان مسئول 60% تلفات کودکان در جنگ یمن، اشاره شد.

اما تنها چند روز پس از انتشار گزارش، دبیر کل سازمان در اقدامی بی‌سابقه نام عربستان را از فهرست خارج و اعلام کرد که قرار است تحقیقات مشترکی با مشارکت ریاض در مورد جنگ یمن انجام شود.

سپس روشن شد که عربستان دبیر کل سازمان ملل را تهدید کرده که کمک‌های سالانه خود به سازمان ملل را قطع میکند و از شیوخ دینی و مذهبی خود در کشورهای عربی فتوایی علیه سازمان ملل خواهد گرفت.