مردم ترکیه اسراییل را مهمترین تهدید می دانند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه "استار" چاپ ترکیه، بنابر نتایج یک نظرسنجی انجام شده از جانب مرکز تحقیقات اجتماعی "اندی آر سوسیال" در رابطه با مسائل روز ترکیه اکثریت مردم این کشور نگاه مثبتی نسبت به رئیس جمهور ایران محمود احمدی نژاد دارند.

بنابر این این گزارش، منفی ترین چهره سیاسی از نظر مردم ترکیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می باشد. پس از نتانیاهو نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان بترتیب در ردیف های بعدی قرار می گیرند. مردم این کشور در عین حال رژیم صهیونیستی را مهمترین تهدید در منطقه می دانند.

همچنین بنابراین گزارش، در حالیکه قریب به ۵۰ درصد مردم ترکیه موافق عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا نمی باشند، ۴۴ درصد از ایشان نیز معتقدند که در صورت عضویت این کشور در اتحادیه اروپا این عضویت در اصل به سود اتحادیه اروپا خواهد بود.

این گزارش در ادامه می افزاید: اکثریت مردم ترکیه معتقدند که حوادثتروریستی که اخیرا در این کشور رخ می دهند مرتبط با کشورهای بیگانه می باشند که هدف امتیازگیری از ترکیه را دارند. در این رابطه ۶۹.۳ درصد مردم معتقدند که در حملات تروریستی کشورهای منطقه نقش دارند.

همچنین بنابر نتایج این نظرسنجی ۹۲.۴ درصد از مردم ترکیه اعتقاد دارند که جریانهای تروریستی علیه کشورشان از جانب رژیم صهیونیستی حمایت می شوند. ۸۵.۱ درصد نیز به نقش ارمنستان در حمایت از ترور علیه ترکیه اعتقاد دارند.