اوباما: ماموریت ما نابودی داعش است

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ادامه نشست خبری خود در کاخ سفید گفت: می خواهم در همین جا روی هدف ما در این نبرد(با داعش) تاکید کنم . ماموریت ما  این است که داعش را نابود کنیم.

از آخرین باری که من به مردم آمریکا درباره کارزار ضد داعش گزارش داده بودم دو ماه می گذرد، از آن زمان تاکنون ما شاهد بودیم که این نبرد، نبردی دشوار است اما ما شاهد پیشرفت چشمگیر هستیم. در دوماه گذشته من دستور برداشتن گام هایی را برای شدت بخشیدن به نبرد علیه داعش صادر کردم.

اوباما افزود: نیروهای آمریکایی بیشتری از جمله نیروهای ویژه در سوریه به کمک نیروهای محلی، با داعش نبرد می کنند. مشاوران بیشتری هستند که با نیروهای امنیتی عراق کار می کنند و نیز تجهیزات و دارایی های بیشتری مثل بالگردهای تهاجمی و حمایت بیشتر از نیروهای محلی در شمال عراق وجود دارد.

وی در ادامه گفت: هواپیماهای ما همچنان اقدام به شلیک از روی ناو یواس اس هری ترومن مستقر در دریای مدیترانه می کنند. بمب افکن های بی - 52 ما با حملات دقیق، داعش را هدف قرار می دهند.

این کارزار در این مرحله،  به صورت تمام عیار انجام می شود؛ در نتیجه این حملات است که داعش تحت فشار بیشتری قرار گرفته است. تاکنون ما توانسته ایم بیش از یکصد و بیست نفر از سران و فرماندهان ارشد داعش را از بین ببریم . پیام ما روشن است:« اگر شما آمریکا و همپیمانان ما را هدف قرار دهید ایمنی نخواهید داشت. شما هرگز ایمنی نخواهید داشت.

باراک اوباما در ادامه اظهارات خود گفت: داعش همچنان در عراق قلمروی خود را از دست  می دهد. نیروهای عراقی شهر فلوجه را محاصره کردند و ورود به داخل این شهر را آغاز کردند. همچنین در شمال عراق نیز نیروهای عراقی همچنان در  جلگه رودخانه دجله به پیش می روند و دستاوردهایی در منطقه محمور بدست آوردند و اکنون نیز خود را برای تنگ تر کردن حلقه بر داعش درموصل آماده می کنند.

باراک اوباما افزود: داعش همچنان در سوریه نیز سرزمین را از دست می دهد. اکنون یکسال است که داعش دیگر نتوانسته دست به عملیات تهاجمی موفقیت آمیز در سوریه و عراق بزند. ما توانسته ایم درآمدهای نفتی داعش را ماهانه میلیون ها دلار کاهش دهیم. ما همچنین سایت های انبار و ذخیره داعش را که در آنها پول نگه می داشتند، از بین بردیم. ما با این کار، داعش را از میلیون ها دلار دیگر محروم کردیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اعضای داعش ،جنگجویان دینی نیستند بلکه اراذل و اوباش و سارقان هستند. اوباما افزود : بسیار اهمیت دارد که دوستان ما در سنای آمریکا آدام زوبین را، که نامزد تصدی سمت معاونت وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی است ، تائید کند. اکنون نوبت آن است که سنای آمریکا کار خود را انجام دهد و اولویت را به امنیت ملی آمریکا بدهد و به آدام زوبین رای دهد تا او بتواند نبرد مالی ما علیه داعش را هدایت کند و به امنیت کشور مان کمک کند.

باراک اوباما افزود: صفوف داعش درحال خالی شدن است.روحیه آنها درحال افت کردن است. یکی از کسانی که از داعش جدا شده بود گفت؛ داعش اسلام را به دنیا عرضه نمی کند و مردم باید این را بدانند.

به لطف تلاش های بین المللی، جریان تردد جنگجویان خارجی از جمله از داخل آمریکا به سوریه و عراق کاهش یافت است. درحالیکه ما همچنان مشغول نابود کردن نظامی داعش هستیم، در حال حل کردن عوامل مهم تری هستیم که باعث می شود این تروریست ها در دنیا، جلب توجه کنند. ما به عراقی ها کمک کنیم  بخش های آزاد سازی شده را باثبات کنند و دولت فراگیر را در این مناطق گسترش دهند تا داعش نتواند بازگردد. در مورد سوریه نیز ما همچنان از توقف شکننده خصومت ها حمایت کنیم.