به گزارش مهر، عایشه قذافی دختر دیکتاتور فراری لیبی در یک نوار صوتی مدعی شد روحیه پدرم، بسیار عالی است و به همراه هوادارانش با نیروهای انقلابی که سبب سرنگونی حکومت وی شدند، می جنگد.

عایشه در اولین اظهارنظر علنی از زمان سقوط طرابلس از حدود یک ماه پیش، حاکمان جدید لیبی را خائن خواند و گفت برخی از آنها تا پیش از کودتا علیه وی و پیوستن به انقلابیون، در رژیم قذافی حضور داشتند.

عاشیه به لیبیایی ها هشدار داد که وقتی این افراد به قذافی خیانت کردند، چطور ممکن است به آنها خیانت نکنند.

نوار صوتی چهار دقیقه ای عایشه شامگاه جمعه از شبکه الرای پخش شد که به سخنگو و تریبون رژیم متلاشی شده قذافی تبدیل شده است، سیف الاسلام فرزند بزرگ قذافی و سخنگوی اصلی وی، پیشتر اظهارات مشابهی را از زمان سقوط طرابلس بیان کرده بود.

در حالی که انقلابیون طرابلس را به تصرف خود در آورده بودند، عایشه به همراه مادر و دو نفر از برادرانش اواخر آگوست گذشته به الجزایر گریختند.

این در حالی است که همچنان مکان اختفای سرهنگ فراری مشخص نیست، عایشه در این زمینه به مردم لیبی گفت: شما باید به رهبر بزرگ خود افتخار کنید، او حالش خوب است و الحمدلله روحیه بسیار بالایی دارد، سلاح در دست دارد و به همراه فرزندانش می جنگد.

وی با تکرار جملات و کلماتی که پدرش در گذشته به کار می برد، از کسانی که " شیران طرابلس " خواند و دیگران در شهرها خواست با حاکمان جدید لیبی بجنگند و از آنها انتقام بگیرند.

عایشه به طور مشخص و صریح از محمود جبریل رئیس دفتر اجرایی شورای ملی انتقالی و عبدالحکیم بلحاج رئیس شورای نظامی انقلابیون در طرابلس انتقاد و آنها را به خیانت و پیمان شکنی متهم کرد.

از سوی دیگر، العربیه به نقل از مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای ملی انتقالی لیبی گفت: انقلابیون بر سلاحهایی در لیبی دست یافته اند که گمان می رود سلاحهای ممنوعه بین المللی باشد.

این شبکه همچنین از وقوع چندین انفجار در پایگاه نیروی دریایی در شهر طرابلس پایتخت لیبی خبر داد.