افشای پزشکان ترکیه درباره مکان مداوای داعشی ها

 شاهدان عینی و پزشکان ترکیه‌ای تایید کردند که تروریست‌های زخمی عضو داعش بطور متناوب برای درمان از مرز سوریه به بیمارستان‌های این کشور انتقال داده می‌شوند.

رئیس یک انجمن پزشکی محلی در ترکیه به شبکه خبری «راشاتودی» گفت تروریست‌های عضو داعش و ارتش آزاد سوریه با عبور جمعی از مرز سوریه-ترکیه، کمک‌های پزشکی دریافت می‌کنند تا بتوانند دوباره به میدان مبارزه با دولت سوریه برگردند.

خبرنگار راشاتودی در بازدید از شهر «غازی‌عینتاب» واقع در 60 کیلومتری جنوب ترکیه، به نقل از شاهدان عینی و پزشکان گزارش می‌دهد که بیشتر تروریست‌های داعشی در شهر مرزی «کیلیس» مداوا می‌شوند.

دکتر «حمزه آغسا» رئیس انجمن پزشکی غازی‌عینتاب و کیلیس می‌گوید بسیاری از تروریست‌های داعش یا ارتش آزاد نه با آمبولانس بلکه در کامیون‌های پیکاپ به مرز آورده می‌شوند. بسیاری از آنها بیهوش و در حال خونریزی بودند. مشخص بود که همان موقع از میدان جنگ آورده می‌شوند و دکترها مجبور بودند با مسایلی مانند نارنجک‌های داخل جیب آنها کنار بیایند.»

طبق گفته‌های شاهدان، پزشکان زیادی مامور مداوای تروریست‌های هستند که بعضی از آنها هنگام انتقال به بیمارستان جلیقه‌های انتحاری بر تن داشتند. البته یک پزشک مدعی شد که موج انتقال مجروحان داعش به ترکیه کاهش یافته اما هنوز هم ادامه دارد.

آغسا در دفاع از مداوای تروریست‌ها مدعی شد که پزشکان به دلیل سوگند کاری که خوردند، هر بیماری را مداوا می‌کنند و برایشان مهم نیست که تروریست باشند.

بر این اساس، پیشتر عبور تروریست‌ها از مرز ترکیه، از سوی مقامات این کشور بطور ضمنی تایید شده بود.

پیشتر اخبار و گزارش‌های متعدد اسرائیلی، انتقال تروریست‌ها در جنوب سوریه به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی را هم تأیید کرده بود. شماری از رسانه‌های اسرائیلی تصاویری از عیادت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از این تروریست‌های زخمی را منتشر کرده بودند.

ترکیه در مقابل تأکید کشورهای مختلف مانند روسیه که آنکارا عبور داعشی‌ها از مرزش به شمال سوریه را تسهیل میکند و از آنان نفت قاچاق سوریه را می‌خرد و در بازار آزاد می‌فروشد، همیشه منکر شده و مدعی است با داعش ارتباطی ندارد.