تعدادی از رسانه های عربی طی روزهای گذشته اخباری منتشر و ادعا کردند درگیری‌هایی میان ارتش سوریه و حزب الله در سوریه رخ داده است.

بر اساس گزارش وبگاه «المنار»، در این اخبار هم‌چنین ادعا شده بود تعدادی از رزمندگان حزب‌الله در اراضی سوریه مورد هدف جنگنده‌های سوری قرار گرفته و کشته شدند.

حزب‌الله در واکنش به این اخبار بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: قاطعانه این ادعاها و اکاذیبی که از ماشین‌های تبلیغاتی صادر می‌شود، تکذیب می‌کنیم؛ این ماشین‌های تبلیغاتی به دروغ، افترا و وارونه جلوه دادن حقایق عادت کرده اند، با دستگاه‌های اطلاعاتی محلی، عربی و بین‌المللی در ارتباط هستند و با این اقدامات به دنبال بالا بردن روحیه گروهک‌های مرتبط با آمریکا، اسرائیل و ابزارهای تکفیری آن هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رزمندگان عالیقدر حزب‌الله که اخیرا به درجه شهادت نائل آمده‌اند در درگیری‌های شدید «ریف حلب» و دیگر مناطق سوریه با گروهک‌های تکفیری شهید شده‌اند نه آنگونه که برخی رسانه‌ها ادعا می‌کنند.

حزب الله سپس افزود: ما در اینجا بر عمق ائتلاف و روابط محکم خود با ارتش عربی سوریه و دیگر متحدانمان بر سرزمین باکرامت سوریه تاکید می‌کنیم ؛ مسیر ما مشترک است و نبرد واحد ما تا تحقق پیروزی ادامه دارد.