به گزارش فارس به نقل از الجزیره، انقلابیون لیبی روز گذشته موفق شدند، با انجام یک حمله غافلگیرانه از محل استقرار مواضع خود ۵ کیلومتر به داخل شهر سرت نفوذ کنند.

آخرین وضعیت انقلابیون در سرت

خبرگزاری رویترز تاکید کرد، هم اکنون انقلابیون تنها ۵۰۰ متر با مرکز سرت فاصله دارند و در حمله روز گذشته خود موفق شدند، میدان الزعفران را که در یک کیلومتری مرکز شهر است، به تصرف خود درآورند و مواضع خود را در آنجا مستحکم کنم.
هم اکنون تک‌تیراندازان و نیروهای هوادار قذافی در شهر پس از این‌که وادار به عقب‌نشینی شدند، در مساجد و ساختمان‌های بلند سنگر گرفته و ساختمان رادیو و تلویزیون شهر را به تصرف خود درآورده‌اند، با این حال انقلابیون اعلام کرده‌اند، خود را برای یک حمله گسترده از طریق راه غربی ساحلی و راه جنوبی بیابانی آماده می‌‌کنند.

تصرف شهرهایی در منطقه الجفره

از سوی دیگر انقلابیون لیبی موفق شدند، شهرهایی را در منطقه الجفره در مرکز لیبی تصرف کنند و موانع ایجاد شده توسط هواداران قذافی را در این مناطق از بین ببرند، این درحالی است که سخنگوی شورای نظامی شهر مصراته اعلام کرد، در درگیری‌های روز گذشته ۱۴۵ نفر از انقلابیون کشته و مجروح شدند.

حضور ناتو در حملات روز گذشته

یکی از فرمانده‌هان میدانی شورای انتقالی لیبی نیز اعلام کرد، حملات روز گذشته انقلابیون با کمک ناتو انجام شد و جنگنده‌های ناتو موفق شدند، توپ‌ها و تانک‌ها و مواضع هواداران قذافی را هدف قرار دهند، درحالی که بیانیه منتشره توسط ناتو به این نکته اشاره می‌کند که هواداران قذافی در مناطق تحت تصرف خود شهروندان را قتل عام کرده و به بدترین شکل ممکن با آنها برخورد می‌کنند.

تدارک برای نبرد نهایی در سرت

به هر روی درحالی که بخشی از انقلابیون خود را برای نبرد نهایی در سرت آماده می‌کند، در جبهه دیگر بخش دیگری از انقلابیون موفق شدند، شهر تراگن را که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب سبها قرار دارد، به تصرف خود درآورند.

قذافی میان گات و سبها در حال نقل مکان است

انقلابیون می‌گویند که از بلقاسم الابعج، رئیس سابق سرویس اطلاعات شهر الکفره که چند روز پیش به دست انقلابیون دستگیر شد، دریافتند که معمر قذافی در جنوب کشور است و میان دو شهر گات و سبها در حال تغییر مکان است، درحالی‌که انقلابیون لیبی بر بخش گسترده‌ای از منطقه الجفره که پنج شهر(ودان و هون و سوکنه و زله و الفقهاء) را دربرمی‌گیرد، تسلط پیدا کرده‌اند.

تصرف انبارهای تسلیحاتی در سبها

انقلابیون هنگام تصرف سبها بر مخازن و انبارهای بزرگ انواع تسلیحات در مناطق مختلف شهر دست یافتند که برخی از آنها شیمیایی و تشعشع‌زا بوده‌اند.
اما در جبهه بنی‌ولید انقلابیون این شهر را همچنان در محاصره خود دارند و خود را برای حمله نهایی به آن آماده می‌کنند.
از سود دیگر روز گذشته یک انبار در نزدیکی یک پایگاه دریایی در شرق طرابلس منفجر شد بیآنکه این انفجار تلفات جانی به دنبال داشته باشد.