حمله ترامپ به حامیان مالی کمپین انتخاباتی کلینتون

 دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی سی نیوز اعلام کرد که در وضعیت مالی مناسبی قرار دارد و به این دلیل می تواند مقام ریاست جمهوری خود را مسجل نماید.

وی در این مصاحبه مرتبا از حمایت های مالی که از کمپین انتخاباتی وزیر سابق امور خارجه آمریکا یعنی هیلاری کلینتون صورت می گیرد انتقاد کرد.

اودانل مجری این برنامه از ترامپ در مورد اختلاف میان هردو نامزد احتمالی دموکرات و جمهوریخواه و سرمایه کمپین های انتخاباتی آن ها سوال کرد: هیلاری کلینتون 42 میلیون دلار در بانک ذخیره کرده است در صورتی که شما تنها یک میلیون دلار پس انداز کرده‌اید. چطور با این پول می توانید کمپین انتخاباتی خود را اداره کنید؟

ترامپ گفت: بودجه کمپین انتخاباتی کلینتون به صورت ناگهانی و در طی یک مدت بسیار کوتاه افزایش یافته است.

مرد میلیاردر منطقه منهتن آمریکا از استراتژی مالی کمپین انتخاباتی خود دفاع کرد و گفت که از ابتدا به دنبال جذب سرمایه و حمایت توسط دیگران نبوده است.

ترامپ افزود: زمانی که کلینتون بودجه انتخاباتی اش را افزایش می دهد به این معنی است که دارد با دیگران معامله می کند. آیا من می توانم چنین کاری انجام دهم؟ تمام پول هایی که هیلاری دارد برای کمپینش جمع آوری می کند به نوعی یک خون بها و دیه محسوب می شود.

کاندیدای احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت: کلینتون مقدار زیادی پول از وال استریت دریافت کرده است، این انتقاد در سراسر دوران کاندیداتوری وی مطرح بود و ادامه داشت.

ترامپ همچنین از سیاست خارجی کلینتون در زمانی که وزیر امور خارجه دولت اوباما بود انتقاد کرد.

وی گفت: کاری که چین با ما کرد یک غارت بود. آن ها کشور ما را به یغما بردند. آن ها با ما و تجارتمان کارهایی کردند که باور کردنی نیست. بخشی از این مصبیت ها نیز به دلیل اعمال سیاست های غلط همین وزیر امور خارجه یعنی کلینتون بود.