نیروی دریایی رژیم صهیونیستی مانور نظامی در آب‌های جنوبی «اشدود» و «عسقلان» با هدف شبیه‌سازی مقابله با عملیات نفوذ کماندوهای «حماس» برگزار کرد.

سرهنگ «لیاب زیلبرمن» از فرماندهان نیروی دریایی رژیم صهیونیستی با اشاره به عملیات «صخره سخت» علیه نوار غزه گفت: «بعد از اینکه کماندوهای حماس به ساحل زیکیم حمله کردند، دریافتیم این یک سناریوی واقعی و منطقی است.»

بنظر می‌رسد ترس رژیم صهیونیستی از عملیات مجدد جنبش مقاومت حماس به قدری است که فرمانده این مانور دریایی اعلام کرد این رزمایش برای هفته‌های دیگر و ماه‌های دیگر نیز بطرو مستمر برگزار خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درحالی از نفوذ کماندوهای حماس از طریق دریا به بنادرش هراس دارد، که نیروهای نظامی این رژیم به شدت آب‌های منطقه‌ای نوار غزه را محاصره و تحت نظر گرفته‌اند بگونه‌ای که حتی به ماهیگیران هم اجازه خروج از محدوده قبلی قایقرانی را نمی‌دهند.

«اسرائیل کاتز» وزیر حمل‌ونقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرده بود که باید برای تسلط بیشتر بر غزه و آب‌های این منطقه، درصورت ساخته شدن احتمالی بندر، یک جزیره مصنوعی در 5 کیلومتری آب‌های منطقه‌ای ایجاد شود.