درخواست محمد بن سلمان برای افزایش فشار واشینگتن بر تهران

روزنامه سعودی الوطن به نقل از برخی منابع دیپلماتیک اعلام کرد محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان در جریان دیدار با مقامات آمریکایی خواهان محدود کردن حزب الله و افزایش فشار بر ایران شده است.

 

برخی منابع دیپلماتیک همراه با محمد بن سلمان به روزنامه الوطن گفتند: شاهزاده محمد در دیدار با مقامات آمریکایی خواهان متوقف کردن حزب الله در سوریه و اجرای سیاست های ایران در منطقه شده است.

 

این منابع اعلام کردند شاهزاده محمد بن سلمان مدعی شده حزب الله لبنان سبب کشیده شدن مشکلات به لبنان شده و فعالیت خود را به داخل سوریه گسترش داده است.

 

این منابع همچنین اعلام کردند توافقی سعودی- آمریکایی در خصوص محاصره حزب الله به منظور متوقف کردن عملیات های این گروه در منطقه حاصل شده است. این مسأله نیز از طریق محاصره اقتصادی حزب الله بوسیله بستن حساب های آنها در بانک های لبنانی بوسیله آمریکا در جریان است.

 

طبق اعلام این منابع، عربستان از آمریکا خواسته به ایران فشار آورد تا وتویی که به ادعاهای آنها در انتخابات ریاست جمهوری بکار بسته را از میان بردارد. بنابر اعلام این منابع، ایران به هم پیمان خود، حزب الله دستور داده تا مانع انتخاب هر شخصیتی لبنانی، حتی از ائتلاف 8 مارس ( از حامیان حزب الله) شود.

 

این منابع در ادامه افزودند: سران عربستان معتقدند واشینگتن هم اکنون می تواند به منظور پایان بخشیدن به خلأ ریاست جمهوری، به تهران فشار آورد.