مقامات دبی در قوانین مربوط به فروش نوشیدنی‌های الکلی در روزهای ماه رمضان تغییراتی اعمال کردند. بر اساس این تغییرات، فروش این نوع نوشیدنی‌ها در روزهای ماه رمضان پیش از اذان مغرب مجاز خواهد شد. اقدامی که نشان می‌دهد مقامات این شهر تا چه اندازه به درآمد حاصل از گردشگری و مالیات فروش نوشیدنی‌های الکلی اهمیت می‌دهند. 

 

در سال‌های گذشته افرادی که در ماه رمضان تمایل به مصرف این گونه نوشیدنی‌ها داشتند باید تا غروب آفتاب منتظر می‌ماندند. باشگاه‌های شبانه نیز موظف بودند در این ماه صدای موسیقی را در حدی نگه دارند که بیرون نرود و شیشه‌ها را برای مشخص نبودن داخل رنگ کنند.

 

اما پیش از رمضان امسال دپارتمان بازاریابی گردشگری و تجارت دبی با ابلاغ نامه‌ای به هتلداران اعلام کرد فروش نوشیدنی‌های الکلی طبق قوانین عادی در روزهای معمولی خواهد بود. همه کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه در دبی  زیر نظر هتل‌های این شهر کار می‌کنند. 

 

مقامات دپارتمان بازاریابی گردشگری و تجارت دبی در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییر قوانین گفتند: تضمین تجربه خوب گردشگران در بازدید از دبی در اولویت است و با ویژگی شناخته شده دبی در جهان به عنوان مقصد گردشگری هم‌خوانی دارد.

 

آن‌ها همچنین افزودند: انتظار می‌رود حدود یک میلیون گردشگر در ماه رمضان امسال از دبی دیدن کنند. توقع داریم همه مسافران و افراد مسئول در امر گردشگری به این ماه مقدس و حساسیت‌های فرهنگی ما احترام بگذارند.