رای گیری همه‌پرسی دولت انگلیس از مردم برای ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از صبح پنجشنبه آغاز شد و پنج شنبه شب به پایان رسید. به گفته مسئولین برگزار کننده در این همه‌پرسی، حدود 47 میلیون رأی دهنده می توانستند رای بدهند و نظر خود را درباره ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را اعلام کنند که بنابر اعلام رویترز، نزدیک به 52 درصد از شرکت کنندگان در همه‌پرسی روز گذشته به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی دادند.

 

 با شمارش آرای 171 منطقه از مجموع 382 منطقه شرکت‌کننده در همه‌پرسی انگلیس مشخص شد 48.7 درصد به ماندن در اتحادیه اروپا و 51.3 درصد به خروج از این اتحادیه رای داده اند.

 

قطعی شدن خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، واکنش های مختلفی را از سوی کاربران فضای مجازی به همراه داشت که در ادامه برخی از آنها آورده شده است.

 

 

***شروع دوران بدون انگلیس در اتحادیه اروپا. از امروز تا یه یک هفته موضوع بحث شبکه های خبریه.

 

***این احتمالا آغاز پایان اتحادیه اروپا خواهد بود.مردم  فرانسه وایتالیا و حتی المان ها هم الان نمیخوان عضو اتحادیه باشن.

 

***حالا باید دید کسانی که به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند واکنششان به رفراندومی دیگر برای استقلال اسکاتلند چیست.

 

***اتحادیه اروپا» نهایتا تا ۵سال دیگر منحل، جاش کمیسیون‌های فرمالیته می‌گیره، اما ترک انگلیس فشار اقتصادی‌سیاسی بر همه، کوتاه‌مدت بیشتر میکنه.

 

***انگلستان با این تصمیم نشون داد که مردم بیداری داره و جایگاه اصلی خودشون رو پیدا کردن، که جزیره‌ی کوچکی در غرب آفریقاست.

 

***الان داعش میاد میگه من مسئولیت انگلستان رو قبول میکنم بیاد جز من شه

 

***سقوط بعدی: جدا شدن اسکاتلند از انگلستان