استقبال افراط گرایان اروپا از خروج انگلیس

 احزاب راستگرای اروپا از نتیجه همه پرسی پنج شنبه در انگلیس که به خروج این کشور از اتحادیه اروپا منجر شد، استقبال کردند.

 

بر این اساس، احزاب راستگرا در اروپا نتیجه این همه پرسی را پیروزی مواضع خصمانه خود علیه مهاجران و اتحادیه اروپا توصیف کردند و به تلاش برای برگزاری همه پرسی های مشابه در کشورهای عضو این اتحادیه متعهد شدند.

 

حزب «جبهه ملی» در فرانسه که مارین لوپن راستگرای افراطی رهبری آن را بر عهده دارد معتقد است نتایج همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیانگر حمایت آشکار از تلاش های لوپن برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است و باعث افزایش انگیزه وی برای ادامه سیاست های این جبهه ( جبهه ملی ) مخالف اتحادیه اروپا و مهاجران شده است.

 

لوپن در بیانیه مطبوعاتی افزود: « من نیز مانند اکثر مردم فرانسه بسیار خوشحال هستم. مردم انگلیس متحد شدند و تصمیم درستی گرفتند. آن چه را که ما تا دیروز فکر می کردیم محال است امروز محقق شد.»

 

از سوی دیگر فلورین فیلیپو ، نایب رییس حزب جبهه ملی فرانسه در پیامی کوتاه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : « آزادی مردم در نهایت به پیروزی منجر می شود. آفرین بر انگلیس. الان نوبت ما است.»

 

گرت ویلدرز، نماینده راستگرا و افراطی پارلمان هلند نیز از نتایج همه پرسی انگلیس استقبال کرد و در همین حال برگزاری همه پرسی مشابه درباره عضویت هلند در اتحادیه اروپا را خواستار شد.

 

ویلدرز که بنیانگذار سیاست های خصمانه علیه مهاجران است گفت: « من معتقدم که این یک رویداد تاریخی است. من معتقدم که بازتاب زیادی بر هلند و دیگر کشورهای اروپایی خواهد داشت. نوبت ما نیز فرا رسیده است.»

 

دیگر گروه های راستگرای افراطی در سرتاسر اروپا نیز از نتیجه همه پرسی انگلیس استقبال و آن را آغازی بر پایان اتحادیه اروپا توصیف کردند.از سوی دیگر دونالد تاسک، رییس شورای اروپا در نشستی خبری در بروکسل گفت: « کشورهای اروپایی به زودی برای بررسی آینده اتحادیه اروپا بدون انگلیس گردهم می آیند.»