حمایت وزیر خزانه‌داری جرج بوش از نامزدی کلینتون

 «هنری پالسون» - وزیر خزانه‌داری جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا – با "غیرقابل تصور" خواندن ریاست جمهوری دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان – علنا در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از هیلاری کلینتون حمایت کرد.

 

پالسون با این اظهارنظر نام خود را به فهرست بلند جمهوری‌خواهانی اضافه کرد که رسما اعلام کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری امسال به نامزد حزب خود رای نخواهند داد.

 

وی پس از اعلام حمایت از نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها، از ترامپ به عنوان یک شخصیت "پوپولیست" یاد کرد که با جهل، تعصب، ترس و انزواطلبی، یکی از احزاب بزرگ آمریکا را گروگان گرفته است.

 

پالسون طی یادداشتی در روزنامه واشینگتن پست، با تاکید بر اینکه ترامپ شایسته ریاست جمهوری آمریکا نیست، نوشت: "رئیس جمهور بعدی آمریکا باید فردی باشد که بتواند در موضوعات مهم داخلی رویکرد سازش‌پذیر و فراحزبی داشته باشد که هیچ کدام از این دو ویژگی در ترامپ قابل مشاهده نیست. اما هیلاری کلینتون در گذشته نشان داده است که از چنین رویکردی برخوردار است و به همین دلیل، من با این امید که او بتواند به بهبود جایگاه آمریکا در جهان و تقویت اقتصاد آن کمک کند، در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به او رای خواهم داد و می‌دانم که دوستان جمهوری‌خواهم نیز مرا تنها نخواهند گذاشت."