چهار انفجار متوالی در لبنان/ 7 نفر کشته شدند

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که حوالی ساعت 4 بامداد امروز به وقت محلی چهار انفجار پیاپی در منطقه «القاع» واقع در شرق لبنان رخ داد.

وبگاه خبری «النشره» به نقل از صلیب سرخ گزارش داد که در جریان این انفجارها تا کنون 7 نفر کشته و 19 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پایگاه خبری «لبنان 24» درباره جزئیات این انفجارهای تروریستی به نقل از «بشیر مطر» شهردار منطقه القاع گزارش داد که همه افراد آسیب دیده و کشته شده غیر نظامی هستند، ولی ارتش لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که در میان افراد مجروح 4 نظامی حضور دارند که در یکی از گشتی‌ها به مرکز انفجار اول اعزام شده بودند.

وی با بیان این مطلب افزود: «یکی از تروریست‌ها در زمان امدادرسانی به قربانیان از کنارم عبور کرد. زمانی که متوجه او شدم و به سویش تیراندازی کردم. لذا فهمید که لو رفته است و خودش را منفجر کرد».

مطر ادامه داد: انتحاری اول نیز زمانی که یکی از ساکنان القاع از وی سوالی پرسیده بود خود را منفجر کرد و هنگامی که مردم به خاطر این مسئله گرد هم جمع شدند انفجارها یکی پس از دیگری رخ داد.

شهردار القاع تصریح کرد: انتحاریها از منطقه مشاریع القاع وارد این شهر شده بودند... هنوز زود است که درباره شخصی که قرار بوده هدف قرار گیرد سخنی بگوییم».

برخی از منابع اطلاعاتی نیز می‌گویند که این 4 تروریست قصد داشتند مأموریت‌های امنیتی مشخصی را انجام دهند ولی زمانی که لو رفته‌اند خود را منفجر کرده‌اند.

ارتش لبنان فورا مکان انفجار و مناطق ناهمواری را محاصره کرد که ممکن است تروریست‌ها از آن نفوذ کنند و نسبت به حضور تعداد بیشتری از انتحاری‌ها در منطقه هشدار داد و از افراد غیر نظامی خواست که از منازل خارج نشوند.

برخی از منابع نیز اعلام کردند که این انفجارها همزمان با حملات گسترده گروه‌های تروریستی در ارتفاعات «بریتال» بوده و ارتش این حملات را خنثی کرده است؛ ولی گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» جنبش حزب الله این اطلاعات را تکذیب کرد.

برخی از اطلاعات از این مسئله حکایت دارد که نیروهای امنیتی لبنان در جست‌وجوی شخصی هستند که ممکن است انتحاری باشد که فرار کرده است.

اطلاعات امنیتی نیز از این مسئله حکایت دارد که منطقه القاع هدف اصلی تروریست‌ها نبوده است، بلکه قصد داشتند به چند نقطه تقسیم شوند. به طوری که دو انتحاری خود را در مرکز گمرک منجر کنند؛ منطقه ای که در ساعات آغازین صبح بسیار شلوغ است. دو انتحاری دیگر به سمت مراکز ارتش لبنان در این منطقه بروند، ولی زمانی که لو رفتند از ترس اینکه زنده دستگیر نشوند، خود را منفجر کردند.