همکاری با سیا در پرونده خانواده عامل حمله اورلاندو

در ادامه خبرهای متناقض درباره ماجرای حمله مرگبار به باشگاه همجنسگرایان در اورلاندو، حالا خبر رسیده که پدر او برای سیا کار می‌کرده است.

بیست و سوم خرداد بود که یک فرد مسلح با حمله به کلوب همجنسگرایان در «فلوریدا»، دستکم 50 نفر را به ضرب گلوله کشت و 53 نفر دیگر را زخمی کرد..

مقامات آمریکایی اعلام کردند که «عمر متین» شهورند آمریکایی افغانستانی‌تبار عامل این حمله بوده که البته در تبادل آتش با نیروهای پلیس کشته شده است.

به دنبال آن خبرهای متناقضی درباره انگیزه حمله به باشگاه همجنسگرایان اورلاندو منتشر شده است. از یک سو برخی ضارب را نزدیک به داعش خواندند و برخی دیگر دلیل حمله را نفرت او از همجنسگرایی عنوان کردند.

  حالا یک رسانه آمریکایی خبر داده که پدر عمر متین از مدت‌ها قبل با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا کار کرده و «دارایی سیا»( CIA Asset) محسوب می‌شود.

پایگاه اخبار قرن 21(21stcenturywire)گزارش داد: «بسیاری از چیزها درباره اخبار تیراندازی اورلاندو جور در نمی‌آید از جمله اینکه صدیق متین، پدر عمر متین فرد مظنون به تیراندازی، با برخی از رهبران و سازمان‌های قدرتمند مستقر در واشنگتن بسیار مرتبط بوده است».

این پایگاه با انتشار عکسی از صدیق متین نوشته که در این عکس مشخص است که او دیداری با مقامات وزارت خارجه آمریکا داشته اما در رسانه‌های این کشور هیچ اشاره‌ای به این دیدار نشده است.

در ادامه این گزارش تاکید شده که پدر ضارب ادعایی، نقش کلیدی در ایجاد داستان مبتنی بر انگیزه «جنایت از روی نفرت» ایفا کرد چرا که او پس از حمله گفته بود پسرش به خاطر نفرت از همجنسگرایی این اقدام را مرتکب شد.

پایگاه آمریکایی اما گزارش داد: «برای رسانه و همه رهبران سیاسی آمریکا، این موضوع دیگر به عنوان جنایت از روی نفرت دسته بندی شده و در نتیجه پرونده مختومه شد. اما دقیقا 24 ساعت پس از واقعه، فهمیدیم که عمر متین خودش سال‌ها به طور مرتب از باشگاه شبانه همجنسگرایان رفت و آمد داشته و یکی از مشتریان باشگاه گفته بود که "بله او را می‌شناختم او سال‌ها به آنجا می‌آمد».

در ادامه این گزارش آمده که خود عمر متین هم به عنوان پیمانکار برای وزارت امنیت داخلی آمریکا کار کرده و پدر او هم، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بوده و «متحد طالبان» است.

به گفته این پایگاه، صدیق متین ویژگی‌ و مشخصه «واقعا ایده‌آلی» برای نامزدی سیاسی مدیرت شده واشنگتن و تحت کنترل سیا برای انتخابات افغانستان داشته است. او حتی یک بار از ارتش افغانستان خواسته بود حامد کرزای را زندانی کند.