"بانوی آهنین" دیگری در انگلیس روی کار می آید؟

بر اساس نتایج نظرسنجی که در روزنامه سان منتشر شده از هر 10 محافظه کار انگلیسی شش نفر از نخست وزیری «ترزا می» حمایت می کنند.

«ترزا می» 59 ساله وزیر کشور انگلیس از شخصیت‌های شناخته حزب محافظه‌کار در صحنه سیاسی این کشور است که از طرفداران باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بود در صورتی که وی به نخست وزیر انگلیس برسد بعد از «مارگارت تاچر» دومین نخست وزیر چند دهه اخیر این کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایش نه برای قشر خاصی بلکه برای همه آحاد جامعه و تمامی طبقات اجتماعی است، ادعا کرده است تلاش می‌کند که به بهترین نحو نتیجه همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) که منجر به برگزیت شد را به اجرا بگذارد.

ترزا می، دیروز یکشنبه مجددا گفت: انگلیس قبل از توسل به ماده 50 پیمان لیسبون باید موضع خود را در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا روشن کند.

«لیام فاکس» وزیر دفاع پیشین، ترزا می وزیر کشور، «استیو کراب» وزیر کار، «آندریا لیدسام» معاون وزیر انرژی کابینه کامرون و «مایکل گوو» وزیر دادگستری انگلیس رقابت‌ها بر سر جانشینی دیوید کامرون را از پنجشنبه هفته گذشته که آخرین مهلت برای ثبت نام نامزدها بود، شروع کرده‌اند