فرار ۱۳ هزار غیرنظامی از شهر منبج سوریه

از زمان آغاز عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه برای آزادسازی منبج در شمال این کشور، 13 هزار غیرنظامی از این شهر گریخته‌اند.

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از تاریخ 11 خرداد عملیات نظامی خود را برای پس‌گیری منبج آغاز کردند و به تدریج با محاصره  شهر در سوم تیر ماه وارد مناطق جنوب غربی شهر شدند.

این گروه ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد و عرب مورد حمایت آمریکا است که در خلال جنگ سوریه تشکیل شده ‌است و علیه داعش می‌جنگد.

به گفته رامی عبدالرحمان، مدیر گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، دست‌کم 13 هزار غیر نظامی از زمان آغاز عملیات این گروه از منبج گریخته‌اند.

وی با اشاره به تشدید موج فرار در پی محاصره شهر توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در تاریخ 21 خرداد افزود صدها تن یکشنبه بر اثر شدت درگیرهای روزهای اخیر از یکی از مناطق جنوب شهر گریخته‌اند.

شهر منبج که از سال 2014 در اشغال تروریست‌های داعش است، مسیر تدارکاتی اصلی داعش بین ترکیه و رقه، پایتخت خود خوانده این گروه تروریستی، بود.

عبدالرحمان گفت شماری از غیرنظامیان حین فرار با تیر تک تیراندازهای داعش و یا بر اثر تله‌های انفجاری تروریست‌ها جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه، گروه تروریستی داعش طی روزهای اخیر به منظور حفظ مواضع خود به عملیات انتحاری گسترده مقابل نیروهای ائتلافی مزبور روی آورده که روند پیشروی را با کندی مواجه کرده است.