پایگاه اینترنتی تله‌سور در تحلیلی نوشت: بر اساس یک گزارش دولتی که روز پنجشنبه منتشر شد، در 33 سال گذشته با افزایش تعداد زندانیان در آمریکا، هزینه های ایالتی و محلی این کشور برای زندان ها سه برابر بیشتر از هزینه مدارس آن بوده است. 

 

"جان کینگ،" وزیر آموزش آمریکا گفت آماری که در این گزارش آمده است باید مقامات ایالتی و محلی را به ارزیابی مجدد اولویت بندی های خود در صرف هزینه ها وادار کند و آنها پول بیشتری را صرف مدارس کنند.

 

به گزارش وزارت آموزش آمریکا، در فاصله سال های 1979 تا 2012، مخارج دولت های ایالتی و محلی 107 درصد افزایش یافت و مخارج آنها برای تحصیلات ابتدایی و متوسطه از 258 میلیارد دلار به 534 میلیارد دلار رسید درحالی که هزینه های زندان با افزایش 324 درصدی از 17 میلیارد دلار به 71 میلیارد دلار رسید.

 

در همین مدت زمان، جمعیت زندان ها بیش از چهار برابر شد و از 467 هزار نفر به تقریبا دو میلیون و صد هزار نفر رسید که این رقم چیزی بیش از هفت برابر رشد کل جمعیت آمریکا است. 

 

بر اساس این گزارش، دو سوم زندانی های ایالتی دوره دبیرستان خود را کامل نکرده اند. کینگ گفت ده درصد افزایش در تعداد فارغ التحصیلان دبیرستان منجر به کاهش نه درصدی در تعداد بازداشت ها خواهد شد.

 

"والری جارت،" مشاور ارشد کاخ سفید در کنفرانسی تلفنی گفت آمریکا حدود هشتاد میلیارد دلار در سال صرف زندان ها می کند. وی افزود از هر سه آمریکایی در سن کار، یک نفر سابقه کیفری دارد.