ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود هیئت ایتالیایی به نوار غزه

 جنبش معارضین ایتالیا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به «دی مایو» معاون رئیس پارلمان ایتالیا و دو تن از اعضای پارلمان ابلاغ کرد که این رژیم هرگز به آنها اجازه عبور به نوار غزه جهت اطلاع یافتن از پروژه های غیر دولتی ایتالیا در این منطقه، نخواهد داد.

در بیانیه سفارت ایتالیا آمده است که هیئت پارلمانی این کشور به دنبال ممانعت رژیم صهیونیستی برای ورود به نوار غزه، از پروژه های غیر دولتی ایتالیا در کرانه باختری بازدید خواهد کرد.

در همین رابطه دی مایو معاون رئیس پارلمان ایتالیا که از روز جمعه به سرزمین اشغالی سفر کرده است، گفت که این تصمیم رژیم صهیونیستی نشانه بدی نه تنها برای ما بلکه برای این رژیم در خصوص اوضاع نوار غزه و صلح در منطقه است.

در همین راستا سفارت رژیم صهیونیستی در رم نیز با صدور بیانیه ای مدعی شد که نوار غزه تحت حاکمیت جنبش حماس به عنوان یک «گروه تروریستی» ضد اسرائیلی قرار دارد و بر این اساس اعطای اجازه برای ورود به این منطقه با معیارهای امنیتی خاصی صورت می گیرد.

از سوی دیگر رئیس هیئت پارلمانی ایتالیا تاکید کرد که شهرک های صهیونیست نشین احداث شده در اراضی اشغالی فلسطین از لحاظ قوانین بین المللی، غیر قانونی هستند و مانعی بر سر راه صلح در فلسطین به شمار می روند.

وی تصریح کرد که «ما از شهر الخلیل و بخش قدیمی آن بازدید کردیم و با "داود زعتری" شهردار این شهر دیدار داشتیم و وی این سفر ما به شهر الخلیل و فلسطین را مهم توصیف کرد.»

وی افزود:« ما در ادامه با هیئت پلیس ایتالیا در الخلیل که در قالب نیروهای بین المللی در این منطقه حضور دارند، دیدار کردیم و آنها به ما اعلام کردند که نزدیک به 80 درصد از ناآرامی های شهر الخلیل ناشی از رفتار شهرک نشینان صهیونیست است.»

دی مایو خاطر نشان کرد که «ما در گذشته هم بارها اعلام کرده ایم که شهرک های اسرائیلی احداث شده در اراضی فلسطینی از دید جامعه بین المللی غیر قانونی هستند و مانعی بر سر راه صلح به شمار می روند.»

وی افزود:«قطعنامه‌های متعددی از سوی سازمان ملل در این زمینه صادر شده اند و این قطعنامه ها عامل اصلی در برقراری صلح در این سرزمین تحت ظلم هستند.»