کره جنوبی امروز دوشنبه تهدیدات کره شمالی را بر سر تصمیم هفته گذشته سئول و واشینگتن مبنی بر استقرار سامانه ضد موشکی آمریکایی تاد در خاک کره جنوبی برای آنچه مقابله با تهدیدات هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ خوانده شده است، رد کرد. 

 

مون سانگ گیون، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی، امروز با شرکت در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «کره شمالی قبل از انتقاد از تصمیم ما مبنی بر استقرار سامانه ضد موشکی تاد باید نخست به این مسئله فکر کند که چه کسی مسئول در معرض تهدید قرار دادن صلح و امنیت در شبه جزیره کره است؟»

 

مون افزود: «کره شمالی به خاطر اقدامات تحریک آمیزی که تاکنون مرتکب شده است باید عذرخواهی کند و اگر پیونگ یانگ به نادیده گرفتن هشدارهای ما ادامه دهد، با واکنش تلافی جویانه شدید و قاطع روبرو خواهد شد.» 

 

سامانه دفاع موشکی تاد به منظور رهگیری موشکهای بالستیک در حال پرواز در ارتفاعات بالا در داخل و خارج اتمسفر طراحی شده است. 

 

اظهارات سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در پی هشدار شدید اللحن صبح امروز کره شمالی مطرح شد. 

 

کره شمالی دوشنبه تهدید کرده بود علیه سامانه موشکی تاد آمریکا که قرار است در کره جنوبی مستقر شود، «به اقدام فیزیکی» متوسل خواهد شد. 

 

 فرماندهی توپخانه نیروهای مسلح کره شمالی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد جمهوری دموکراتیک خلق کره به اقدام فیزیکی برای کنترل متوسل خواهد شد و این کار به محض تایید استقرار این سامانه موشکی در کره جنوبی انجام می‌شود.