حماقت های رژیم سعودی صدای قرضاوی را درآورد

 قرضاوی به درخواست رئیس هیئت کبار العلمای سعودی درباره ضرورت پیروی دانشگاه الازهر از هیئت کبار العلمای سعودی و یا انحلال الازهر در این هیئت واکنش تندی نشان داد و علیه این درخواست سخنرانی آتشینی در دوحه قطر انجام داد.  

 

وی در سخنرانی خود تاکید کرد، ملت مصر هم اکنون زیر یوغ آل سعود قرار گرفته است و در برابر آنها سر فرود آورده است در حالی که در گذشته در زمینه های مختلف در بالاترین قله ها قرار داشت. یوسف قرضاوی هیئت کبار العما را پشه ای دانست که در سرزمین الازهر ادای عقاب را در می آورد. قرضاوی هیئت کبار العلما را عده ای گردن کش دانست که هم رأی شده اند تا برای آینده ما تصمیم بگیرند.

 

وی عربستان سعودی را متهم کرد که با سپردن تامین امنیت حرمین شریفین(مکه و مدینه) به شرکت صهیونیستی اس 4 جی، در سال های گذشته با یهود همراه شده اند. وی از عربستان سعودی خواست به خاطر کشتار مسلمانان در حادثه منا در سال گذشته استغفار کند.قرضاوی گفت رویای پیروی الازهر از هئیت کبار العلمای سعودی خوابی آشفته است که تعبیر نخواهد شد. وی تاکید کرد الازهر در برابر خیانتکاران سر فرو نخواهد آورد. آل شیخ پیش از آنکه به عذاب الهی گرفتار شود باید به درگاه خداوند توبه کند.

 

گفتنی است عبدالعزیز آل شیخ مفتی اعظم سعودی در بیانیه ای که در دانشگاه ترکی بن عبدالله ریاض قرائت کرد اظهار داشت همه سازمان های اسلامی از جمله الازهر و سازمان های تبلیغی در دیگر کشورهای اسلامی همچون اردن، الجزایر و لبنان و دیگر کشورها باید از هیئت کبار العلمای عربستان پیروی کنند و نام الازهر باید به هر نامی که مفتی اعظم عربستان صلاح می داند تغییر کند. 

 

 گفتنی است یوسف قرضاوی طی سال های اخیر با مواضع و فتواهای خود همچون تکفیر حزب الله، استغفار از تلاش هایی که برای تقریب میان مذاهب اسلامی انجام داده بود و نهایتاً معذرت خواهی از علمای وابسته به دلارهای نفتی، جنجال های زیادی برانگیخته بود.