آمریکا جبهه النصره را تجهیز می‌کند

 «کمال الجلفا» کارشناس نظامی و فرمانده میدانی و ناظر اتاق عملیات حلب سوریه اظهار داشت: نبرد حلب صرفا درگیری ارتش سوریه و متحدانش با گروه‌های تروریستی مثل جبهه النصره و وابستگان آن نیست.

وی تاکید کرد: ارتش سوریه و متحدانش در حلب با ارتش‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا روبرو هستند که مدرن‌ترین تسلیحات اعم از سلاح‌های ضد زره شامل موشک‌های تاو و هواپیماهای شناسایی مجهز به فناوری‌های پیشرفته و دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی غیر قابل نفوذ، تانک‌ها و موشک‌های زمین به زمین و خودروهای زرهی و لباس‌های ضد گلوله را شامل می‌شود علاوه بر اینکه اتاق‌های عملیاتی دارند که افسران خارجی آمریکایی، اروپایی، سعودی، ترکیه ای یا اسرائیلی آن را اداره می‌کنند.

کارشناس سوری گفت: عملیات نظامی حلب در جبهه پهناوری با وسعت 12 کیلومتر شامل حندرات و اردوگاه آن، الملاح و مزارع آن تا منطقه باشکوی ادامه دارد به گونه‌ای که جبهه النصره بهترین نیروها و تجهیزات سنگین خود را در این نبرد بکار گرفته است.

الجفا گفت: به رغم مداخله مستقیم جبهه ترکستانی در حمایت از جبهه النصره و اداره مستقیم عملیات از سوی بیگانگان و حضور افسران سعودی و ترکیه‌ای در صحنه نبرد، همه تلاش‌ها برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه ناکام مانده است.

کارشناس سوری گفت: ارتش سوریه ده‌ها گروه تروریست در مناطق شرق حلب را محاصره کرده که شامل تاسیسات، کارگاه‌ها، اتاق‌های عملیات و انبارهای سلاح و کارخانجات صنعتی وابسته به بخش دولتی و خصوصی است که منبع درآمدی برای تروریست‌ها محسوب می‌شود.

الجفا درباره حملات موشکی تروریست‌ها به شهر حلب گفت: این موشک‌ها حاوی بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه بود که مناطق مسکونی این شهر شامل دانشگاه الوحده، منطقه المریدیان در جنوب بیمارستان عیسی، بوظه الشافی و یکی از خیابان های فرعی محله فرقان را هدف گرفت و در نهایت 50 کشته و 250 زخمی برجای گذاشت.