پس از آنکه رژیم "آل سعود" مدعی شد در حملات هوایی خود به یمن تمام قوانین حقوق بشر را رعایت می کند و شهروندان غیرنظامی را هدف قرار نمی دهد، دبیرکل این سازمان از عربستان خواست دلایل قانع کننده و قابل اثباتی برای این ادعا و عدم کشتار غیرنظامیان به خصوص کودکان یمنی ارائه دهد.

در دیدار روز پنجشنبه «بان کی مون» با وزیر امور خارجه عربستان، دبیرکل سازمان ملل ابراز امیداوری کرد که مقامات آل سعود بتوانند این ادعای خود را به اثبات برسانند و از «عادل الجبیر» خواست تا اطلاعات قابل اثباتی در این زمینه ارائه دهد.

در این دیدار وزیر امور خارجه عربستان با تایید برخی حملات به مردم غیرنظامی یمن که باعث کشتار تعداد زیادی از مردم این کشور شده است، مدعی شد: ارتش عربستان تمام تلاش خود را می کند تا در حملات خود به یمن هیچ آسیبی به غیرنظامیان و به خصوص کودکان وارد نشود.

وی در ادامه ادعا های مضحک خود اظهار داشت: آل سعود مطیع تمام قوانین حقوق بشری سازمان ملل است و در تمام حملات خود این قوانین را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

این ادعاها در حالی از سوی این مقام ارشد سعودی مطرح می شود، که اوائل ماه گذشته میلادی سازمان ملل نام "عربستان" را در لیست سیاه خود و در زمره کشور های ناقض حقوق بشر معرفی کرده بود.

بلافاصله پس از صدور این گزارش از سوی سازمان ملل، آل سعود با ایجاد فشار بر مقامات این سازمان، آنان را مجبور به بازبینی در گزارش خود و حذف نام عربستان از این لیست کردند.

طبق گزارشی سازمان ملل، رژیم آل سعود مسئول کشتار ۹۴۰۰ یمنی در طول یکسال اخیر بوده و با انجام حملات وحشیانه خود که اغلب مناطق شهری و غیرنظامیان یمنی را هدف قرار داده است، دسته کم ۱۶ هزار شهروند این کشور را مجروح کرده و موجب شده است که ۸۰ درصد مردم یمن، نیازمند کمک های بشردوستانه و فوری دیگر کشور ها و نهادهای حقوق بشری شوند.