خبرگزاری هندو نوشت: به گفته پلیس هند حکومت نظامی شدید که از یکشنبه گذشته، آغاز شده است، برای نهمین روز در دره کشمیر ادامه دارد. 

 

یک مقام ارشد پلیس هند گفت «حکومت نظامی در همه ده منطقه دره کشمیر ادامه خواهد داشت. به مقامات دستور داده شده است تنها اجازه دهند بیماران با افراد همراه خود، تردد داشته باشند.» 

 

در این گزارش آمده است: پس از حمله اراذل و اوباش به حصار یک پایگاه پلیس در یکی از مناطق شمالی کشمیر و به آتش کشیدن آن و در نتیجه آتش گشودن نیروی پلیس به آن‌ها، یک جوان کشته شد و تعداد تلفات این خشونت‌ها به چهل و یک نفر رسید. 

 

اهمه روزنامه‌های محلی و انگلیسی زبان، روز یکشنبه برای دومین روز، انتشار خود را متوقف کردند. مقامات کشمیر گفتند که از صاحبان روزنامه‌ها خواسته شده است تا نوزدهم ژوئیه مطلبی منتشر نکنند. 

 

تلویزیون کابلی کشمیر نیز پس از یک روز توقیف، از شنبه شب، فعالیت‌های خود را آغاز کرد. فعالیت این تلویزیون پس از آنکه اپراتورهای آن موافقت کردند همه شبکه‌های پاکستانی را قطع و تنها دو شبکه هندی را پخش کنند، از سرگرفته شد. 

 

برای هشتمین روز متوالی در مناطق جنوبی کشمیر، خطوط تلفن، تلفن همراه و اینترنت به طور کامل قطع است. این خدمات برای دومین روز متوالی در مناطق مرکزی و شمالی کشمیر قطع شده است. 

 

همه مدارس و دانشگاه‌ها در کشمیر تعطیل شده‌اند. 

 

رهبران ارشد جدایی طلب از جمله سید علی گیلانی، میرواعظ کشمیر، محمد یاسین مالک، شبیر احمد شاه و دیگران به علت مشارکت در اعتراض‌ها یا حصر خانگی و یا بازداشت شده‌اند. 
جدایی‌طلبان از مردم خواسته‌اند، اعتصاب‌ها را تا روز دوشنبه ادامه دهند. اعتصاب در کشمیر از نهم ژوئیه و یک روز پس از کشته شدن برهان وانی فرمانده گروه حزب المجاهدین، در درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی، آغاز شد.