عادل الجبیر: از انتشار اسناد 11 سپتامبر نگران نبودیم

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در نشستی خبری بعد از انتشار 28 صفحه از اسناد محرمانه درباره حوادث 11 سپتامبر که به نقش عربستان در این حادثه پرداخته بود گفت: عربستان پیش از اینکه این اسناد محرمانه شود خواستار انتشار آن بوده است.

روزنامه «الوطن» عربستان، گزارش داد الجبیر که در واشنگتن حضور دارد همچنین ادعا کرد کشورش از ابتدا بیمی از انتشار این اسناد نداشته و همواره تلاش خواهد کرد با تروریست‌ها و حامیان آنها در عربستان مقابله کند.

وی با ابراز تأسف و همدردی با خانواده‌هایی که قربانی تروریسم در سراسر جهان شده‌اند ابراز امیدواری کردانتشار این گزارش باعث شود دیگر ادعاهایی علیه عربستان، درباره دست داشتن این کشور در حوادث 11 سپتامبر مطرح نشود.

اسناد موسوم به 28 صفحه که به نقش سعودی‌ها در حادثه 11 سپتامبر اشاره می‌کند علیرغم خواست ریاض و صرف مبالغ هنگفت برای جلوگیری از آن بالاخره منتشر شد.

با وجود اینکه بخش‌هایی از این گزارش همچنان قابل خواندن نیستکاخ سفید اعلام کرد هیچ ارتباطی میان هواپیماربایان حوادث یازده سپتامبر و عربستان سعودی وجود ندارد.

این در شرایطی است که در بخش‌های مختلف این 28 صفحه عناوینی مدام تکرار می‌شود که تلویحا به ارتباط هواپیماربایان با عوامل دولت عربستان سعودی اشاره دارد.