"سازمان جهانی یونیسف" نسبت به مشکلات اساسی ای که کودکان مناطق تحت اشغال گروه تروریستی بوکوحرام در "نیجریه" با آن مواجه هستند، هشدار داد.

این سازمان اعلام کرد: دهها هزار تن از کودکان نیجریه ای در صورت عدم رسیدگی سریع مجامع جهانی به آنان، در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

در گزارش یونیسف تاکید شده است که مردم بسیاری از مناطق تحت اشغال بوکوحرام، از نیازهای اولیه زندگی، همچون غذا، آب و شبکه بهداشت محروم هستند.

رئیس منطقه آفریقای یونیسف با انتشار این گزارش در این باره اظهار داشت: روزانه به طور میانگین ۱۳۴ کودک در نقاط مختلف نیجریه به دلیل سوء تغذیه و عدم دسترسی به نیازهای اولیه انسانی از بین می روند و فقط در ایالت بورنو در نیجریه، ۲۴۴ هزار کودک یعنی یک پنجم کودکان این ایالت، دچار مشکلات سوء تغذیه هستند و در صورت عدم رسیدگی هر چه سریعتر به این کودکان، باید منتظر مرگ انان بود.

«مانوئل فونتین» در ادامه از نهادهایی حقوق بشری در سراسر دنیا خواست تا برای جلوگیری از افزایش مرگ و میر کودکان نیجریه، هرآنچه در توان دارند به این کشور ارسال نمایند.

وی با تقدیر از گروه هایی که در نیجریه در زمینه رفع بحران سوء تغذیه و نیازهای ضروری مردم به خصوص کودکان تلاش می کند، تاکید کرد که این سازمان و دیگر گروه های کوچک منطقه هرگز به تنهایی نخواهند توانست بر این بحران جدی فائق آیند و حل این بحران نیازمند همبستگی جهانی است.

گفتنی است در طول هفت سال گذشته که گروه تروریستی بوکوحرام بر مناطقی از نیجریه تسلط پیدا کرده است، بیش از ۲۰ هزار شهروند این کشور به دست عناصر این گروه تروریستی کشته و بیش از دو میلیون نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.