جمله کنایه آمیز نخست وزیر ترکیه به مقامات آمریکا

به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعلی یلدریم روز سه شنبه در نشست فراکسیون حزب عدالت و توسعه در مجلس اظهار داشت: "جناب رئیس جمهور و بنده خواهان استرداد فورى سرکرده تروریست ها از آمریکا هستیم. پرونده حاوى دلایل و اسناد لازم در این زمینه هم فرستادیم".

وى افزود: آمریکایی‌ها اما می‌گویند دلایل تان را ارائه کنید. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ ما دلایل و شواهد بسیاری، حتى بیش از آنچه خواسته اند، جلویشان خواهیم گذاشت".

یلدریم در ادامه گفت: ولی می خواهم در اینجا از دوستان آمریکایی بپرسم: آیا پس از انفجار برج های دوقلو در 11 سپتامبر، به کشورهاى مختلف براى تحویل دادن تروریست ها اسناد و مدرک ارائه کردید؟".

او ادامه داد: "آیا هنگامی که مظنونان را در گوانتامانو جمع می کردید، دلایلی داشتید؟ برای بن لادن دنبال دلیل نبودید، چرا هنگامی که نوبت به فتو (فتح الله گولن) می رسد علیرغم آشکار بودن مساله و شواهد کافی، باز هم با اصرار خواهان دلیل هستید؟"

نخست وزیر ترکیه خطاب به آمریکا عنوان کرد: "از این جانی، از این خائن و از این تروریست بیش از این دفاع نکنید. این کار برای شما نفعی نخواهد داشت. بیهوده نان و آبش ندهید٬ تغذیه اش نکنید و برای خود هزینه نسازید. ما ریشه اینها را از بن خواهیم کند".