قلعه نویی: همه تیم ها این بازیکن را می خواهند

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از فردا کار خود را در این شهر برای حضوری پرقدرت در لیگ شانزدهم آغاز خواهد کرد. شاگردان امیر قلعه نویی که از دید بسیاری جمع شدن آنها دور هم پرستاره ترین تراکتور سال های اخیر را رقم زده است برای قهرمانی در لیگ برتر انگیزه های پیدا و پنهانی دارند.

سرمربی تراکتورسازی نیز در راس همه این نفرات با انگیزه بالایی قدم به لیگ خواهد گذاشت. او همه چیز را برای موفقیت تیمش مهیا می بیند.

پیش از آغاز دور نهایی تمرینات تراکتورسازی امیر قلعه نویی در گفت وگویی تفصیلی با خبرنگار کاپ، شرکت کرده که متن آن را در زیر می خوانید.

در بازی با پدیده امیدوار شدم

ما تمرینات خوبی را داشتیم و در بازی آخرمان برابر پدیده توانستیم سه سیستم را مورد آزمایش قرار دهیم و بسیار هم امیدوار کننده بود. در بازی با پدیده با توجه به شرایط خوب بدنی بازیکنان بهتر از دیدارهای قبل ظاهر شدیم. موقعیت های زیادی را خلق کردیم و کمترین خطر روی دروازه ما حادث شد. 

داستان شریفی و عشوری متفاوت است

 دو بازیکن ما به نام های مهدی شریفی و سینا عشوری مصدوم هستند اما داستان این دو نفر کاملا با هم فرق دارند. شریفی عمل سختی را پشت سر گذاشته و باید ارام آرام به شرایط مسابقه برسد اما سینا نهایتا تا دو هفته دیگر به ما اضافه خواهد شد.

به این مدافعان اعتقاد دارم

به جز مدافعان کناری تیم ما که به خوبی کارشان را انجام می دهند چهار دفاع وسط داریم که هرکدام وزنه ای هستند. ترکیب ایده آل خود برای خط دفاع را پیدا کردم هرچند کار سختی بود که از بین این نفرات چهار نفر را انتخاب کنم.

جذب این همه ستاره منطقی بود

بازیکنانی را به خدمت گرفته ایم که هرکدام شان به تنهایی می تواند برای یک تیم وزنه باشند. ما برای یک فصل برنامه ریزی کردیم نه چند بازی و به همین دلیل باید بازیکنانی را به خدمت می گرفتیم که فاصله شان از یکدیگر زیاد نباشد. ما با این نفرات قابلیت استفاده از چند سیستم را داریم. بنده سیستم تراکتورسازی را انتخاب کردم اما اجازه بدهید در بازی اول این سیستم به نمایش دربیاید.

نوری یک ستاره باهوش است

همیشه گفته ام که به بازی محمد نوری اعتقاد دارم و حالا هم نظرم این است که او کمک زیادی به تراکتورسازی خواهد کرد. محمد به زمان نیاز دارد. ستاره باهوشی است که من روی او حساب کردم.

این بازیکنان می توانند اروپایی شوند

بازیکنانی در تراکتورسازی هستند که برخی از آنها حتی می توانند در لیگ های اروپایی بازی کنند. بازیکنی مثل جاسم کرار به نظر من اگر حواسش جمع باشد می تواند در بهترین لیگ ها توپ بزند. سروش رفیعی و سعید آقایی هم بازیکنان باکیفیتی هستند که می توانند در اروپا بازی کنند.

کرار قول داده است

نگران این نیستم که جاسم کرار در بازی ها عصبانی شود و حاشیه درست کند. او بارها با من صحبت کرده و من نیز نکات لازم را به او گفته ام. کرار به من قول داده که امسال تمرکزش را روی فوتبالش بگذارد.

ادینیو نعمت است

ادینیو روز به روز به شرایط و فرم ایده آل نزدیک می شود. او برای هر تیمی یک نعمت است. در بازی با پدیده بسیار امیدوار شدم. گرچه لوسیانو در آن بازی چند موقعیت خوب را از دست داد اما همین که خودش را در موقعیت گلزنی قرار می داد اتفاق مهمی بود.

حاتمی باید صد بازی ملی انجام می داد

به فرزاد حاتمی اعتقاد دارم. او بهترین گزینه بود برای جانشینی علی دایی. فرزاد اگر بعد از خداحافظی علی دایی می توانست خودش را بیشتر نشان دهد امروز بیش از صد بازی ملی داشت. روی این بازیکن حساب ویژه ای باز کرده ام.

حاج صفی در ایران فقط در دو تیم بازی می کند

احسان حاج صفی سه سال در کنار من حضور داشته و هم او مرا می شناسد و هم من این بازیکن را به خوبی می شناسم. او چه به تراکتور بیاید و چه نیاید برای من بازیکنی قابل احترام است. او گفته است اگر در ایران بازی کند در یکی از دو تیم سپاهان و تراکتورسازی حاضر خواهد شد.

از نویدکیا ممنونم

خوشحالم که محرم نویدکیا به سپاهان برگشت. من اخیرا نیز با او صحبت کردم و تشکر کردم به خاطر بیانیه ای که داد و از پیشکسوتان باشگاهش دلجویی کرد. محرم بچه خوبی است اما متاسفانه در کشور ما 15 سال است که یکسری افراد آلوده سراغ نخبه های ورزش می روند و آنها را می زنند تا الگوهای پوشالی خودشان را به جامعه غالب کنند. الگوهایی که شبیه خودشان هستند.

با عمران زاده صحبت کردم

اینکه حنیف عمران زاده به خاطر دوری از تیم محبوبش اشک ریخته است نشان می دهد که او بازیکن متعصبی است. من با حنیف صحبت کردم و به درد و دل هایش گوش دادم. از او خواستم مصاحبه ای علیه کسی انجام ندهد و همه آنها را به خدا واگذار کند. به نظر من حنیف باید از حالا به بعد به آینده اش فکر کند. این قانون فوتبال است که یک روز هستی و روز دیگر نیستی. چه مدیرعامل باشی چه سرمربی و چه بازیکن دائمی نیستی و فوتبال هم مثل زندگی است. به حنیف گفتم مطمئن باش خدا خودش حواسش به همه مسائل است. پس تو هم همه چیز را به آن بالای سری واگذار کن.

برای میزبانی منت کسی را نمی کشیم

تا این لحظه هنوز ورزشگاهی برای میزبانی از حریفان در تبریز پیدا نکرده ایم. امروز با آقای آجرلو جلسه داریم و من به ایشان پیشنهاد خواهم کرد که استان البرز را انتخاب کند. زیرا طرفداران تراکتورسازی هرجای ایران بازی کنیم تیم شان را تنها نمی گذارند. قرار نیست برای میزبانی منت کسی را بکشیم یا مزاحم کسی شویم. وقتی در شهر خودمان به ما زمین نمی دهند می رویم و در استان البرز از رقبای مان میزبانی می کنیم.

خوشحالم که برانکو این حرف ها را زده است

با آقای برانکو از راه دور سلام می کنم. همیشه او را دوست دارم زیرا یک مربی اخلاق مدار است و نه فیک است و نه شو بازی می کند. او برخلاف برخی مربیان تقلبی نیست. ایشان از تراکتورسازی تعریف کرده و باید از این بابت ممنون او باشم. امیدوارم مثل بازی های قبلی امسال نیز دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی یکی از زیباترین بازی های لیگ شود.

همه تیم ها این بازیکن را می خواهند

سروش رفیعی بازیکن بزرگی است که استانداردهای بازی در اروپا را دارند. البته او باید درنوع بازی خود اصلاحاتی را انجام دهد. ما روی او کار کردیم و تغییرات خیلی خوبی هم داشته است. همه تیم های ایران او را می خواهند و ما هم دوست داریم در تراکتورسازی بماند. با او صحبت می کنیم تا در کنار ما باشد. اگر دوست داشت بماند استقبال می کنیم و اگرهم خواست برود برایش آرزوی موفقیت خواهیم کرد.