عربستان حامی اسرائیل در جنگ 33 روزه

«عاموس یادلین»، رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی بین سال‌های 2006 تا 2009، در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه تأیید کرده که عربستان در جنگ اسرائیل با حزب‌الله معروف به جنگ 33 روزه، از رژیم صهیونیستی حمایت اطلاعاتی کرده است. 

وی که هم‌اکنون رئیس «موسسه مطالعات امنیتی اسرائیل» است سه‌شنبه  در مصاحبه با «فرانس 24» گفت که تهدید مشترک ایران، ریاض و تل‌آویو که با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند را به همکاری وا داشته است. 

«یادلین» در این مصاحبه با بیان اینکه ایران و نقش این کشور در خاورمیانه تهدیدی علیه عربستان سعودی و اسرائیل است گفت: «این باعث می‌شود بین ما همگرایی منافع پیش بیاید که این چیزی است که ما می‌توانیم بر اساس آن همکاری کنیم.»

«یادلین» همچنین گفت که همکاری‌های اسرائیل و عربستان، به صورت مخفیانه انجام می‌شود. وی گفت: «این (همکاری) پشت پرده انجام می‌شود، و اگر بین اسرائیل و فلسطین صلح انجام بشود، حدس می‌زنم که (این همکاری‌ها)، می‌توانند علنی هم بشوند.»

پایگاه صهیونیستی «آلگماینر» که مصاحبه «یادلین» با «فرانس‌24» را گزارش داده نوشته است: «یادلین که بین سال 2006 تا 2010 رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل بود همچنین ادعای ایران مبنی بر اینکه عربستان سعودی در جنگ اسرائیل علیه حزب‌الله به این کشور یهودی اطلاعات می‌داد را تأیید کرد.»