«تد کروز» حاضر به حمایت از «دونالد ترامپ» نشد

 «تد کروز» سناتور تگزاس و رقیب «دونالد ترامپ» نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان حاضر به حمایت از ترامپ نشد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد، کروز که تنها به گفتن تبریک به ترامپ بسنده کرد از طرف طرفداران ترامپ «هو» شد و به تمسخر گرفته شد و با این رفتار بر شکاف موجود در حزب جمهوری‌خواه تأکید کرد.

کروز در این سخنرانی تصریح کرد: «من می‌خواهم به دونالد ترامپ به دلیل به دست آورد نامزدی نهایی (حزب جمهوری‌خواه) در این شب آخر تبریک بگویم».

وی سپس بعد از گفتن تبریک، موضوع صحبت خود را از انتخابات به سمت داستان کشته شدن افسر پلیس در تیراندازی «دالاس» تغییر داد.

کروز در اینباره گفت: «همانطور که درباره چیزی که می‌خواهم امشب بگویم فکر کردم، داستان مایل اسمیت، قلب مرا به درد آورد. شاید دلیل آن این است که دخترش کارولین هم سن و سال بزرگترین دختر من است و هم نام اوست».

رقیب سابق ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا سپس برخلاف باقی سخنرانان که از رأی‌دهندگان خواستند که از ترامپ حمایت کنند، به حاضرین گفت که در ماه نوامبر که انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، با وجدان خود رأی دهید.

طبق این گزارش، لحظه پایانی سخنرانی کروز بسیار غم‌انگیز بود زیرا در حالیکه در ابتدای سخنرانی، حاضرین، کروز را تشویق می‌کردند، در پایان از این سخنان او به خشم آمدند و فریاد می‌زدند که کروز باید ترامپ را مورد تأیید قرار دهد.