اسد: اردوغان از کودتا در ترکیه سوءاستفاده کرده است
 بشار اسد در مصاحبه با با خبرگزاری پرانسا لاتینا کوبا گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از کودتای نافرجام این کشور به منظور اجرای برنامه‌های افراطی که ترکیه و همسایگانش را به خطر می‌اندازد، سوء استفاده کرده است.

وی افزود: اردوغان از این کودتا به منظور اجرای طرح های افراطی اخوان المسلمین در داخل ترکیه استفاده کرده است.

اسد می گوید: این برنامه‌ها برای ترکیه و برای کشورهای همسایه آن از جمله سوریه خطرناک است.

تروریست‌هایی از 100 کشور در سوریه

اسد در پاسخ به سوالی درباره حمایت‌های خارجی از تروریست‌ها گفت: تروریست‌ها از سراسر جهان حمایت شده‌اند، تروریست‌هایی از بیش از 100 کشور در جنگ سوریه شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی، قطر و ترکیه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، گفت: از زمانی که روس‌ها به پشتیبانی و حمایت قانونی از ارتش سوریه برای مبارزه با تروریست‌ها پرداختند، ارتش سوریه به پیشرفت‌هایی در مناطق مختلف دست یافت.

اسد با اشاره به حمایت اردوغان و ترکیه از تروریست‌ها افزود: تروریست‌ها در طول دو ماه گذشته از ترکیه به حلب اعزام شدند اما ناکام ماندند و ارتش به پیشرفت‌هایی در حلب و اطراف آن دست یافته است.

اولویت ارتش سوریه، مبارزه با تروریسم

اسد درباره اولویت‌های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: اولویت ارتش سوریه، در درجه اول مبارزه با داعش، جبهه النصره، احرار الشام و جیش الاسلام است.

وی افزود: این 4 گروه بر اساس ایدئولوژی به طور مستقیم به القاعده مرتبط هستند، آنان گروه های افراطی هستند و تمام کسانی را که با آنان موافق نیستند یا مانند آنان عمل نمی‌کنند، می‌کشند.

وی در بخش دیگری از گفتگو درباره جنگ سوریه و حمایت کشورهای خارجی از تروریست‌ها گفت: جنگ در سوریه به حمایت خارجی ها از تروریست‌ها محدود نمی‌شود، همزمان آنان علیه سوریه جنگ سیاسی و اقتصادی به راه انداخته‌اند.

اسد تصریح کرد: مزدوران و عوامل خارجی‌ها زیرساخت‌های سوریه را نابود می‌کنند.

رئیس جمهوری سوریه در پایان تصریح کرد: انسجام میان اقشار مختلف مردم سوریه ریشه دار است و تروریست‌ها و هم پیمانان آنان موفق به تجزیه جامعه سوریه نشده‌اند.