ساعت 6 عصر روز جمعه یک فرد مسلح در مرکز خرید المپیای شهر مونیخ آلمان در حالیکه با صدای بلند شعارهایی سر می‌داد ناگهان بی هدف به سوی مردم شلیک کرد. 

 

بنابر اظهارات شاهدان، این فرد مسلح که گفته می‌شود یک جوان هجده ساله آلمانی- ایرانی بوده، لهجه غلیظ آلمانی داشته است. این فرد مهاجم بارها بر آلمانی بودن خود تأکید کرده بود.

 

به نوشته العالم، وی از سال‌ها پیش در مونیخ زندگی می‌کرد. به گفته پلیس، جوان مهاجم سابقه جنایی نداشته و برای پلیس کاملاً ناشناخته بود.

 

در گزارش‌های نخستین تعداد مهاجمان سه نفر اعلام شده بود. اما رئیس پلیس مونیخ گفت به نظر می‌رسد که مهاجم به تنهایی دست به حمله زده است. نام، هویت کامل و انگیزه های مهاجم نیز هنوز فاش نشده است.

 

وی برخلاف عادات تروریست‌های داعش دست به خودکشی زده است.

 

 در تیراندازی روز گذشته آلمان 9 نفر کشته و تعداد بسیاری زخمی شدند. علت وقوع این حادثه و هدف تیرانداز هنوز به صورت قطعی مشخص نشده؛ اما احتمال "تروریستی" بودن آن مطرح است.

 

با این حال، شاهدان و قربانیان این حادثه، بدون شک تروریسم و ترس را تجربه کرده‌اند. وحشت بالاخره وارد آلمان و شهرهای آن شده است. این هراس هفته گذشته نیز با وقایع شهر نیس، در فرانسه شدت گرفت.

 

چند روز پیش نیز یک مهاجر افغان با استفاده از تبر به مسافران یک قطار در این کشور حمله کرد و چندین نفر را به شدت زخمی کرد. این حادثه آلمان را برای اولین بار با خطر حملات تروریستی مواجه کرد. بعد از حمله روز جمعه در مونیخ، یک نکته مهم را باید در نظر داشت، این که نباید به سرعت به قضاوت در خصوص حوادث پرداخت. در حال حاضر، دلایل وقوع این حادثه هنوز نامشخص است و نباید انگشت اتهام به سوی فرد و یا گروهی نشانه گرفت.