وزیر خارجه روسیه به سئوال خبرنگاری درباره ادعای دست داشتن این کشور در هک کردن ایمیل‌های کنگره ملی حزب دموکرات به شدت واکنش نشان داد. 

 

سرگئی لاوروف، که به منظور شرکت در نشست سران آسه‌آن به پایتخت لائوس سفر کرده است به خبرنگاری که درباره ادعای دست داشتن روسیه در افشای نامه‌های کنگره ملی حزب دموکرات آمریکا پرسید، پاسخی بسیار کوتاه و جامع داد و گفت نمی خواهم به شما توهین کنم.

 

سرگئی لاوروف این پاسخ را پیش از گفتگوهای نشست سران آسه‌آن در لائوس در جواب خبرنگار بیان کرد  و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، نیز که همان موقع در کنار لاوروف بود به طور آشکار از پرسش خبرنگار متعجب و ناراحت شد. 

 

ویکی لیکس روز جمعه حدود 20 هزار نامه الکترونیک مربوط به کمیته ملی دموکراتیک و بیش از 8 هزار پیوست آن را منتشر کرد. 

 

بسیاری از این نامه‌های الکترونیک نشان می دهد مسئولان بلندپایه کنگره ملی حزب دموکرات به شدت مخالف کمپین انتخاباتی برنی سندرز بودند. 

 

روز یکشنبه، باب موک، مدیر ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، در مصاحبه ای با سی ان ان ادعا کرد کارشناسان می گویند بازیگرانی مرتبط با دولت روسیه، به آدرس‌های الکترونیکی کنگره ملی حزب دموکرات نفوذ کرده‌اند و این نامه های الکترونیک را به دست آورده اند و گروهی از دیگر کارشناسان می گویند روس ها این نامه های الکترونیک را با هدف کمک به دونالد ترامپ منتشر کرده‌اند.
 
موک در پاسخ به درخواست ارائه سند برای این ادعا، گفت باید کارشناسان در این باره اظهار نظر کنند. با این حال گزارش هایی در رسانه ها منتشر شده است که هکرهایی که به کنگره ملی حزب دموکرات نفوذ کرده اند به احتمال فراوان با روسیه همکاری می کنند؛ اما دونالد ترامپ این ادعا را رد کرده و گفته است ستاد انتخاباتی کلینتون در تلاش است که با مطرح کردن ادعاهای مختلف بتواند پیروز انتخابات باشد.