روزنامه آلمانی فرانکفورترآلگماینه نوشت که عامل تیراندازی چندی پیش در مونیخ که به کشته شدن 10 نفر منجر شد، گرایش‌های افراط‌گرایانه داشته است.

بنابر این گزارش، شواهد جدیدی از دلیل اقدام «دیوید علی سنبلی» عامل حمله مونیخ که پیش از این گفته شد وی تحت تاثیر «آندراس برویک» فردی که 5 سال پیش در نروژ شماری را کشت، به دست آمده است.وی نگاهی افراط گرایانه به جهان داشته است و از نظر وی ترک‌ها و عرب‌ها از آلمانی‌های ایرانی‌تبار متنفرند و دیدگاه‌های وی به متمایل به برتربینی بوده است.

دادستانی اعلام کرده است که تمامی انگیزه‌های این فرد در تمامی شاخه‌ها مورد بررسی قرار دارد. هم‌اکنون اطلاعات فراوانی در دست است ولی هنوز نمی‌توان گفت که کدام احتمال از بقیه قوی‌تر است.

با این حال گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد که سنبلی از اینکه متولد 20 آوریل (31 فروردین) بود، یعنی در سالروز تولد «آدولف هیتلر» دیکتاتور آلمانی به دنیا آمده بود، احساس غرور داشت.وی همچنین از اینکه به عنوان یک آلمانی- ایرانی از نژاد «آریایی» بود هم خرسند بود.

بیش از یک هفته است که آلمان دستخوش ناآرامی است در این بین تیراندازی در مونیخ برجسته‌ترین این موارد است. پلیس آلمان در این راستا بازرسی‌های گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.