بعد از اعزام آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش در مسجدی که در «موره» واقع در حومه شهرستان فرانسوی «تولوز» در دست ساخت بود، هم‌اکنون تحقیقات در زمینه عمدی بودن این آتش‌سوزی را آغاز کردند.

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، کارشناسان قانونی به صحنه حادثه فراخوانده شدند و هنوز علت نهایی این حادثه مشخص نشده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این آتش‌سوزی در اولین ساعات روز چهارشنبه شروع شد ولی کسی در این حادثه آسیب ندیده است.

شبکه «یوروپ 1» گزارش کرد که ساختمان این مسجد نیز آسیب جدی ندیده است. این دومین باری است که این مسجد آتش گرفته است. در سال 2012 نیز ساختمان این مسجد آتش گرفت.

فرانسه هم‌اکنون بعد از آن در آماده‌باش کامل قرار گرفته است که دو تروریست در تاریخ 26 ژوئیه گروگانگیری کردند و یک کشیش را با چاقویی درون کلیسایی در حومه شهر «روان» کشتند.

این کشور همچنین یک حمله‌ای که اوایل ماه ژوئیه در «نیس» به وقوع پیوست را نیز پشت سر گذاشته که در آن یکی از حامیان گروه تروریستی «داعش» با یک کامیون از میان جمعیت زیادی که روز باستیل را جشن می‌گرفتند، عبور کرد و به سمت مردم تیراندازی کرد. 84 نفر جان خود را از دست دادند و 300 نفر دیگر نیز در این اقدام تروریستی زخمی شدند.

بعد از حمله دو عضو القاعده به نشریه «شارلی ابدو» در ژانویه 2015، مساجد در فرانسه در تیررس حملات بی‌شماری قرار دارند و شبکه راشاتودی گزارش کرد که اکثر حملات به مساجد فرانسه بعد از حملات تروریستی 13 نوامبر پاریس صورت گرفته است که به کشته شدن 130 نفر منجر شد. داعش مسئولیت کشتار ماه نوامبر پاریس را برعهده گرفته است.