ترامپ: هیلاری داعش را گسترش داد

 نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بلافاصله پس از پایان سخنرانی همتای دموکراتش در کنوانسیون ملی این حزب، به اظهاراتش واکنش نشان داد.

در آخرین روز کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون در سخنرانی ضمن پذیرش نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری، به شدت به مواضع رقیب جمهوریخواهش تاخت.

دونالد ترامپ، دقایقی پس از پایان سخنرانی رقیب دموکرات خود، در واکنش به اظهارات هیلاری کلینتون به شدت به مواضع او در قبال مسائل داخلی و سیاست خارجی تاخت.

نامزد جمهوریخواه انتخابات در صفحه توئیتر خود نوشت: «هیچ کس از منظر قضاوت، بدتر از هیلاری کلینتون نیست. او هرجا که می‌رود، فساد و ویرانگری به دنبالش می‌رود».

دونالد ترامپ تصریح کرد: «جنگ‌های هیلاری در خاورمیانه، تخریب، تروریسم و داعش را به سراسر جهان گسترش داد».

نامزد جمهوریخواه با تاکید بر روابط عمیق رقیب دموکراتش با وال استریت اینطور نوشت: «هیلاری هرگز خواهان اصلاح در وال استریت نخواهد بود. او متعلق به وال استریت است».

او در ادامه با رد کردن مواضع کلینتون در قبال مبارزه با تروریسم تصریح کرد: «شیوه و روش زندگی ما در خطر اسلام تندرو و رادیکال است اما هیلاری حتی نمی‌تواند به خودش بقبولاند که این کلمات را به زبان بیاورد».

ترامپ افزود: «عدم پذیرش اشاره کردن به اسلام رادیکال و در عین حال تاکید او بر افزایش 550 درصدی پذیرش مهاجران، نشان می‌دهد که او شایسته رهبری کشور نیست».