جابری انصاری با دی‌میستورا رایزنی کرد

استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه که بمنظور رایزنی پیرامون تحولات سوریه به تهران سفر کرده است، با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

جابری انصاری در این دیدار با اشاره به پیچیده بودن بحران سوریه و سیاست برخی بازیگران موثر در بحران جهت تحقق اهداف شکست خورده در رویارویی های نظامی از طریق راه حل سیاسی اظهار داشت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه تا کنون تاکید بر راه حل سیاسی بعنوان راهبرد پایان بحران سوریه بوده است.

وی مهمترین گام برای موفقیت راه حل سیاسی را توجه به واقعیت های موجود در سوریه دانست و افزود: بدون در نظر گرفتن واقعیت های سیاسی و میدانی امکان موفقیت راه حل سیاسی وجود ندارد.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان همچنین با اشاره به حمایت های کشورمان از راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با راه حلی که مورد پذیرش دولت و ملت و گروه های سیاسی سوریه باشد همراهی خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، ضرورت استمرار رایزنی ها برای کمک به پیشبرد راه حل سیاسی بحران سوریه از جمله مواردی بود که دو طرف در این دیدار بر آن تصریح کردند.