وبسایت اینترسپت در مطلبی با اشاره به قرارداد نظامی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشت: با وجود تمام حرف و حدیث‌هایی که در مورد روابط تیره باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – و بنیامین نتانیاهو – نخست وزیر اسرائیل – به گوش می‌رسد،  واشینگتن پست روز گذشته گزارش داد یک مقام عالیرتبه اسرائیلی هفته آینده برای دور نهایی مذاکرات درباره کمک نظامی جدید آمریکا به اسرائیل وارد واشینگتن خواهد شد. 

 

دولت آمریکا به طور میانگین هر سال 3.1 میلیارد دلار از پول مالیات‌دهندگان خود را در قالب‌ کمک‌های نظامی مختلف در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد؛ اما با قرارداد نظامی 10 ساله جدیدی که میان این کشور و اسرائیل در شرف نهایی شدن است، کمک نظامی واشینگتن به متحد خاورمیانه‌ای خود از این رقم نیز فراتر خواهد رفت.

 

با این حال، نتانیاهو هنوز از این میزان کمک راضی نیست. او با رایزنی‌های متعددی که در داخل آمریکا انجام داده به دنبال این است که میزان کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل را به 5 میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین درصدد است تا با اعمال تغییراتی در پیش‌نویس قرارداد نظامی جدید بتواند شرکت‌های تسلیحات‌سازی اسرائیلی را نیز تا حد امکان از منافع این قرارداد بهره‌مند کند؛ چراکه به موجب قرارداد جدید، بخش اعظمی از کمک نظامی جدید واشینگتن معطوف به خرید تسلیحات از شرکت‌های آمریکایی است.

 

مقامات رژیم صهیونیستی همچنین از موضع واشینگتن مبنی بر اینکه مبلغ کمک نظامی آمریکا باید تا پایان دوره 10 ساله قرارداد از سوی طرف اسرائیلی "نهایی" تلقی شده و آنها نباید تا پیش از اتمام قرارداد پول بیشتری از کنگره مطالبه کنند نیز خرسند نیستند. 

 

معمولاً زمانی که کشوری به شما میلیاردها دلار کمک می‌کند، شما در جایگاهی نیستید که کمک بیشتری مطالبه کنید؛ اما این قاعده درمورد رژیم صهیونیستی صدق نمی‌کند و جالب‌تر آنکه هرچه این رژیم پروژه شهرک‌سازی در کرانه باختری و کشتار غیرنظامیان در غزه را با جدیت بیشتری ادامه می‌دهد، آمریکا نیز به همان نسبت، کمک‌های نظامی خود را به آن افزایش می‌دهد. 

 

نتانیاهو ابتدا قصد داشت برای چانه‌زنی بیشتر درباره مبلغ قرارداد نظامی جدید، نهایی شدن آن را به بعد از پایان ریاست جمهوری اوباما موکول کند؛ اما به تازگی نگرانی از احتمال پیروزی دونالد ترامپ – نامزد غیرقابل‌پیش‌بینی جمهوری‌خواهان – در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، او را بر آن داشته است تا پیش از اتمام دوران ریاست جمهوری اوباما، قرارداد 10 ساله جدید را با طرف آمریکایی به امضا برساند. 

 

نگرانی نتانیاهو از آنجا ناشی می‌شود که ترامپ در سخنرانی خود در کنفرانس آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) به اندازه کافی به حمایت از رژیم صهیونیستی نپرداخت و علاوه براین، تاکنون بارها عنوان کرده است که موضع بی‌طرفانه‌ای را نسبت به مناقشه اسرائیل با فلسطینیان اتخاذ خواهد کرد.

 

اما پیروزی هیلاری کلینتون – نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها – مسیر رژیم صهیونیستی را برای دریافت کمک‌های نظامی بیشتر از آمریکا هموارتر خواهد کرد. او بارها در سخنرانی‌های مختلف، بر حمایت خود از این رژیم تاکید و حفظ امنیت آن را جزو اولویت‌های نخست خود عنوان کرده است.

 

کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی باعث شده است که ارتش این رژیم با پول مالیات‌دهندگان آمریکایی همواره پیشرفته‌ترین تسلیحات و تجهیزات نظامی ممکن را در اختیار داشته باشد و بتواند برتری نظامی خود را در برابر ارتش کشورهای همسایه حفظ کند.

 

این در حالیست که شهروندان آمریکایی در مقایسه با صهیونیستهای ساکن اراضی اشغالی از خدمات بهداشتی کمتری برخوردارند و همین مسئله باعث شده است که آنها از نظر شاخص امید به زندگی در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی در جایگاه 43 و صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی در جایگاه یازدهم جهان قرار بگیرند.