مؤسسه جوزف رون‌تیری که گزارشی را در مورد هزینه‌های فقر در انگلیس و تأثیر آن بر افراد با درآمد کمتر از 60 درصد متوسط این کشور منتشر کرده است، اعلام کرد: برای هر شهروند فقیر انگلیسی سالانه 1200 پوند هزینه می‌شود.

این مؤسسه در گزارش خود تاکید کرد مجموع هزینه‌های این کشور در رابطه با فقر سالانه 78 میلیارد پوند است و فقرای انگلیسی، بیشتر در حوزه سلامت با مشکل مواجه هستند.

دولت انگلیس اعلام کرده است بهبود اوضاع اشتغال در این کشور می‌تواند با فقر مقابله کند و تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

مؤسسه جوزف رون‌تیری که تحقیقات در زمینه سیاست‌های اجتماعی را تأمین مالی می‌کند در گزارش خود آورد: براساس تحقیقاتی که از سوی دو دانشگاه هریوت وات و لوگ‌بوروگ صورت گرفته است، هزینه‌هایی که هر یک از گروه‌های سنی فقیر برای بخش‌های مختلف این کشور به بار آورده است را مورد بررسی قرار داده است که براساس نتایج این تحقیق، هزینه‌ای که از سوی دولت انگلیس برای بهبود سلامت فقرا در این کشور صرف می‌شود سالانه 29 میلیارد پوند ارزیابی شده است.

از سوی دیگر، هزینه تحصیل افراد کم درآمد در انگلیس نیز سالانه 10 میلیارد پوند تخمین زده شده است.

در کنار موارد بالا سالانه 9 میلیارد پوند نیز از سوی دولت در حوزه انتظامی و قضایی و همچنین تشدید مقابله با جرایم در مناطق محروم این کشور صرف می‌شود.

دولت انگلیس همچنین سالانه 7.5 میلیارد پوند نیز در حوزه خدمات کودکان و نوزادان برای خانواده‌های محروم در این کشور صرف می‌کند.

به تمام ارقام فوق باید هزینه 4.6 میلیارد پوندی سالانه برای مراقبت از سالمندان و همچنین 4 میلیارد پوندی تأمین هزینه مسکن فقرای انگلیس را نیز در نظر گرفت.

پرفسور دونالد هیرسچ از دانشگاه لوگ‌بوروگ انگلیس اعلام کرد: تخمین دقیق هزینه‌های کامل فقر بر انگلیس بسیار سخت است. اگرچه در گزارش اخیر تلاش شده است تا تأثیرات بالا و همچنین ملموس فقر بر عموم مردم انگلیس ارائه شود.

وی تأکید کرد: فقر به طور مثال احتمال بروز مشکلات سلامت را برای افراد بیشتر می‌کند و یا چشم‌انداز اشتغال را برای این قشر کاهش داده و باعث می‌شود تا آنها برای گذران زندگی بیشتر به کمک‌های دولتی وابسته باشند.