جمعه گذشته «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، در یکی از کمپین های انتخاباتی خود حاضر شد. در این مراسم پدر و مادر سرباز مسلمان آمریکایی ای که در سال ۲۰۰۴ میلادی کشته شده بود، نیز حضور داشتند و این فرصت به وجود آمد، تا پدر این سرباز مسلمان به ارائه نظرات خود و انتقاد از برخی دیدگاه های ترامپ بپردازد.

پس از پایان سخنان این پدر مسلمان، در حالیکه همسرش پشت سر او ایستاده و عکسی از فرزندش در دست داشت، «ترامپ» رو به جمعیت کرد و با حالت تمسخر گفت: اگر به همسر این مرد که پشت سر او ایستاده، نگاه کنید، می بینید که هیچ حرفی برای گفتن ندارد. البته شاید هم همسرش به او اجازه سخن گفتن نداده است.

این سخنان توهین آمیز نامزد ریاست جمهوری آمریکا، همانند سخنان پیشین او علیه مسلمانان جنجال آفرید و واکنش های زیادی را از سوی مجامع و شخصیت های اسلامی در آمریکا به دنبال داشت.

«غزاله خان» مادر سرباز آمریکایی نیز روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری ABC در واکنش به این سخنان توهین آمیز اظهار داشت: "من گمان می کنم ترامپ معنا کلمه قربانی دادن را نمی داند و متوجه نیست."

وی در ادامه افزود: "زمانی که من پشت سر همسر خود ایستاده و عکس فرزندم را در دست داشتم، تمام مردم آمریکا غمی را که من متحمل شده ام، درک کردند بدون آنکه حتی کلمه ای بر زبان جاری کنم. همه احساس مرا فهمیدند ولی نمی دانم چرا او (ترامپ) این مسائل را متوجه نمی شود."

اکنون پس از گذشت چند روز از این جریان، بانوان مسلمان آمریکایی به حمایت از «غزاله خان» برخواسته اند و با ایجاد کمپینی در فضای مجازی، علیه ترامپ موضع گیری کرده اند.

ایشان کمپینی با نام #تو اکنون می توانی صدای ما را بشنوی، راه اندازی کرده و با درج نظرات خود، تاکید کردند که زنان مسلمان برای سخن گفتن نیازمند اجازه هیچ کسی نیست.

گفتنی است انجمن ارتباطات اسلامی آمریکا با پیوستن به این کمپین، از این سیاستمدار میلیاردر آمریکایی خواست تا مراتب عذرخواهی خود از بانوان مسلمان و بخصوص «غزاله خان» اعلام کند.