صدر اعظم اتریش از سوی ترک ها تهدید به مرگ شد

همزمان با اوج گرفتن گرفتن تنش‌ بین ترکیه و اتحادیه اروپا، صدر اعظم اتریش امروز سه‌شنبه گفت که گروه‌های تندرویی در ترکیه از طریق پیام‌های اینترنتی او را تهدید به مرگ کرده‌اند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «کریستین کرن» صدر اعظم اتریش گفته که هرگز تسلیم این «ارعاب‌ها» نخواهد شد.

صدر اعظم اتریش، در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور  گفت: «نباید به هیچ صورتی اجازه دهیم ترس بر ما غلبه کند. تهدید و حتی تهدید به مرگ از سوی جناح دست‌راستی و تندرو جامعه ترک برای من تبدیل به یک واقعیت شده ‌است.»

بر اساس این گزارش، این تهدیدها پس از آن صورت گرفتند که صدر اعظم اتریش در روزهای اخیر در مورد  دو موضوع مربوط به ترکیه، یکی موضوع سفر بدون روادید شهروندان ترکیه‌ای به اروپا و دیگری مسئله تظاهرات هواداران رئیس‌جمهوری ترکیه در اتریش دیدگاهی مخالف با دولت ترکیه ابراز کرده‌ است.

این در حالی است که مقام‌های ترکیه اعلام کرده‌اند اگر قانون روادید «شنگن» برای شهروندان ترکیه در چند ماه لغو نشود، توافق با اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان را پاره می‌کنند اما کریستین کرن در پاسخ به این تهدید‌ها گفته‌ که نباید به ترکیه اجازه دهیم به ما زور بگوید.

او با ذکر این جمله ‌که «ما به ترکیه نیاز داریم اما از نظر اقتصادی، و این ترکیه است که واقعا به ما نیاز دارد» افزوده‌ است «در غیر این‌صورت ترکیه ورشکست خواهد شد.»

 در همین زمینه شهردار شهر «وینر نوی‌اشتاد» در اتریش نیز 22 ژوئن از اقلیت بزرگ ترک ساکن این شهر درخواست کرد پرچم‌های ترکیه را در بالکن‌های خود نصب نکنند.

صدر اعظم اتریش، در خصوص این موضوع نیز گفته‌ است: «سیاست مماشات را باید متوقف کنیم. بدون شک اینجا هر کسی حق دارد تظاهرات کند اما عناصر تندروی داخل جامعه ترک باید یاد گیرند که به روشهای زندگی ما احترام گذارند.»